افزایش عرضه و ضعف خرید در بورس کالا

افزایش عرضه و ضعف خرید در بورس کالا
افزایش عرضه و ضعف خرید در بورس کالا

در دو هفته اخیر عدم عرضه محصولات در بورس کالا موجب افزایش محدود قیمت آهن آلات شد اما در سه روز گذشته شرایط کمی تغییر کرد و عرضه های نسبتا مناسبی در بورس عرضه شد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، این هفته اکثر عرضه های مهم به دلیل برتری تقاضا بر عرضه ها با رقابت همراه شد...

در دو هفته اخیر عدم عرضه محصولات در بورس کالا موجب افزایش محدود قیمت آهن آلات شد اما در سه روز گذشته شرایط کمی تغییر کرد و عرضه های نسبتا مناسبی در بورس عرضه شد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، این هفته اکثر عرضه های مهم به دلیل برتری تقاضا بر عرضه ها با رقابت همراه شد و این امر نشان دهنده آن بود که بازار هنوز هم پتانسیل جرقه های رشد قیمت را دارد.

با توجه به وضعیت بازار آهن طی روزهای اخیر، نمی توان به صراحت عنوان کرد که بازار وارد فاز افزایشی یا کاهشی شده است چراکه بعضی از خریداران در گذشته خرید های واسطه گری داشته اند و در حال حاضر به نوعی از این مسیر دور شده اند.

آنچه که در حال حاضر در بازار قابل مشاهده است ضعف تقاضا نسبت به عرضه است. در صورتی که صادرات توسعه پیدا نکند و بازگشت وجه و سخت گیری های دولتی در مورد بازگشت ارز ادامه داشته باشد، پتانسیل رشد قیمت ها نیز کاهش پیدا می کند. در حال حاضر تقاضا در بازار آزاد از سوی مصرف کننده نهایی ضعیف است ولی تقاضا در بورس کالا به نسبت همراه با افزایش است.

مسئله ای که از تجربه های گذشته نیز می توان نتیجه گیری کرد این است که بازار به ثبات قیمتی خوش بین نیست و به ادامه این روند واکنش نشان می دهد. حال این واکنش می تواند افزایشی و یا کاهشی باشد. از طرفی هم بازار نزدیک به یک هفته در فاز کاهشی قرار گرفته و تداوم این افت قیمت ها با اما و اگرهایی مواجه شده است؛ مخصوصا در شرایطی که واحدهای نوردی شمش خود را گران تر از نسبت قیمت روز خریداری کرده اند و دستشان برای خرید باز نیست. البته بعضی از واحدها نیز بر عکس این عمل کرده و سعی دارند تا کمترین قیمت شمش موجود در بازار را استفاده کنند. این شرایط یک فاز مبهم و نگران کننده در بازار آهن به وجود آورده است و نمی توان اظهار نظر قاطعی درمورد افزایش یا کاهش قیمت ها داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)