افزایش قیمت در بازار فولاد و ورق های فولادی

افزایش قیمت در بازار فولاد و ورق های فولادی
افزایش قیمت در بازار فولاد و ورق های فولادی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه و مواد اولیه، عواملی همچون محدودیت میزان عرضه، افزایش تقاضا در اقتصادهای توسعه یافته، کاهش شاخص دلار و... حمایت کننده بالارفتن قیمت این بخش از فولاد بوده اند. به علاوه طی هفته گذشته قیمت نفت با افزایش مواجه گردید که به دنبال این امر افزایش قیمت محصولات فولادی دور از انتظار نیست. در همین راستا محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی سخنرانی ای گفت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه و مواد اولیه، عواملی همچون محدودیت میزان عرضه، افزایش تقاضا در اقتصادهای توسعه یافته، کاهش شاخص دلار و... حمایت کننده بالارفتن قیمت این بخش از فولاد بوده اند. به علاوه طی هفته گذشته قیمت نفت با افزایش مواجه گردید که به دنبال این امر افزایش قیمت محصولات فولادی دور از انتظار نیست.

در همین راستا محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی سخنرانی ای گفت: با توجه به وجود بحران ارزی، بالا رفتن قیمت کالاها نگران کننده است زیرا اگر قیمت کالاها و محصولات فولادی افزایش یابد، دیگر کنترل کردن آن ها کار راحتی نیست. به گفته وی شرایط حال حاضر بازار اصلا مطلوب نیست.

وی در ادامه با انتقاد از دولت و بانک مرکزی بدلیل عدم مهار بازار ارز طی روزهای اخیر و پیش گرفتن سیاست های اشتباه گفت: متاسفانه دولت و بانک مرکزی نتوانستند بازار ارز را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا تولید کنندگان محصولات فولادی مخصوصا در زمینه ورق با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

اگرچه پیرامون بحث کلی قیمت ورق های فولادی در بازار ایران باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت ورق طی دوسال گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته و در این مدت بدون در نظر گرفتن افزایش ۳ برابری در قیمت پریمیوم و کارمزدها، با یک جهش ٧٧ درصدی رو به رو شده است. در همین شرایط دولت با بررسی قیمت ها دستور ثبات قیمت ها را در بازار داده است.

بر اساس این گفته ها، قیمت انواع ورق مانند ورق سیاه، ورق رنگی و روغنی و همچنین ورق گالوانیزه بدون تغییر اعلام شد. اما قیمت ورق کارخانه اکسین اهواز بر خلاف روند ثابت بازار، در حدود ۷۰ تومان افزایش یافت. به علاوه، طی گزارشاتی که از سوی خبرگزاری های مختلف داخلی منتشر شد متوجه شدیم که قیمت فلزات پایه اخیرا با افزایش مواجه شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)