افزایش قیمت فولاد تا چه زمانی ادامه دارد؟

افزایش قیمت فولاد تا چه زمانی ادامه دارد؟
افزایش قیمت فولاد تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته بازار فولاد در کشورمان با مشکلات متعددی مواجه شد، بطوری که شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. صنعت فولاد به عنوان یکی از مهم ترین محصول  مورد نیاز صنعتگران در بازار فولاد شناخته شده است و این اوضاع نابسامان بازار فولاد موجب نگرانی و آشفتگی بسیاری از فعالان بازار شد. کارشناسان صنعت فولاد در خصوص روند التهابات بازار فولاد بیان نمودند: افزایش قیمت غیرمعقول محصولات فولادی، عرضه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته بازار فولاد در کشورمان با مشکلات متعددی مواجه شد، بطوری که شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. صنعت فولاد به عنوان یکی از مهم ترین محصول  مورد نیاز صنعتگران در بازار فولاد شناخته شده است و این اوضاع نابسامان بازار فولاد موجب نگرانی و آشفتگی بسیاری از فعالان بازار شد.

کارشناسان صنعت فولاد در خصوص روند التهابات بازار فولاد بیان نمودند: افزایش قیمت غیرمعقول محصولات فولادی، عرضه محدود و همچنین سوداگران از دلایلی هستند که موجب نارضایتی بسیاری ازتولیدکنندگان صنایع فولاد شده است. برخی از تولیدکنندگان بر این نگرش هستندکه علارغم اینکه حجم عرضه با کاهش مواجه نشده بلکه از دلایل مطرح شده، مازاد تولید در بازار فولاد می باشد که موجب گرانی محصولات فولادی شده است.

باتوجه به گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس صنعت فولاد، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص  این اظهارات بیان نمود: علت افزایش قیمت های محصولات فولادی در بازار، کاهش عرضه محصولات فولادی نیست و این امر صحت ندارد لذا واقعیت روند بازار فولاد ناشی از بعضی سیاست های  گذشته می باشد. همچنین  روند صعودی قیمت مواد اولیه محصولات تولیدی در بخش های مختلف بازار فولاد و تحمیل متقاضیان کاذب در بازار از جمله دلایلی می باشند که منجر به افزایش نامتعارف قیمت های محصولات فولادی در بازار داخلی کشور شده است که پیش بینی می شود در آینده نزدیک دولت بتواند این روند بازار فولاد را بطور معقول کنترل کند. از سوی دیگر تحریم ها نیز توانسته روی بازار فولاد اثرگذار باشد که پیش بینی می شود آینده بازار با مازاد تولید همراه باشد.

با توجه به پیش بینی های مطرح شده بازار فولاد به ثبات نسبی خواهد رسید، به طوریکه از این بحران خارج میشود و بسیاری از تولیدکنندگان صنایع فولاد می توانند با آسوده خاطر نیازشان را در بازار فراهم کنند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)