افزایش نرخ ارز دردسر ساز شد

افزایش نرخ ارز دردسر ساز شد
افزایش نرخ ارز دردسر ساز شد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به بالا رفتن قیمت ارز طی روز های اخیر، دومین روز از معاملات محصولات فولادی در بوری کالا با افزایش قیمت ها خاتمه یافت.بیشترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد. قیمت سبد میلگرد این کارخانه نسبت به قیمت اولیه 160 تومان افزایش یافت. آهن اسفنجی نیز پس از 63 تومان افزایش با قیمت 1200 تومان معامله شد. خبر های بازار فولاد حاکی از افزایش 100 تومانی قیمت میلگرد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به بالا رفتن قیمت ارز طی روز های اخیر، دومین روز از معاملات محصولات فولادی در بوری کالا با افزایش قیمت ها خاتمه یافت.بیشترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد. قیمت سبد میلگرد این کارخانه نسبت به قیمت اولیه 160 تومان افزایش یافت. آهن اسفنجی نیز پس از 63 تومان افزایش با قیمت 1200 تومان معامله شد.

خبر های بازار فولاد حاکی از افزایش 100 تومانی قیمت میلگرد خراسان پس از معامله 550 تنی این کارخانه می باشد. این افزایش قیمت بدلیل افزایش میزان تقاضای میلگرد این کارخانه و وجود رقابت بین متقاضیان گزارش شده است. 

 همچنین سبد 240 تنی میلگرد ذوب آهن نیز 28 تومان بیشتر از نرخ سبد 5 هزار تنی اعلام شد که  حدود 6 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه داشته است. همچنین شاهد افزایش میلگرد سایز 10 کارخانه فولاد کرمان نیز بوده ایم. این کارخانه پس از 175 تومان افزایش، قیمت میلگرد خود را 2475 تومان اعلام نمود.

در سمتی دیگر شاهد افزایش قیمت آهن اسفنجی فولاد سیرجان ایرانیان نیز بوده ایم. این کارخانه پس از 63 تومان افزایش قیمت، نرخ پایه محصول خود را 1175 تومان اعلام نمود. پس از عرضه 5 هزار تنی این محصول،شاهد بیش از 21 هزار تن تقاضا برای خرید آن بودیم که همین امر موجب شد تا نرخ پایه اهن اسفنجی فولاد سیرجان 5 درصد دیگر افزایش یافته و با قیمت پایه 1238 تومان معامله شود.این در شرایطی است که اخرین عرضه اهن اسفنجی این کارخانه در تاریخ 28 بهمن ماه سال گذشته بوده که با قیمت 1060 تومان معامله شده است. بدین معناکه در کمتر از دو ماه نرخ آهن اسفنجی این کارخانه 180 تومان افزایش یافته است که البته با توجه به افزایش نرخ محصولات فولادی طی روز های اخیر، این افزایش قیمت چندان غیر منطقی نمی باشد. 

 به نظر می اید مهم ترین دلیل بالا رفتن قیمت ها در بورس کالا بجز افزایش پی در پی نرخ ارز، نگرانی فعالان بازار از افزایش قیمت ها در اینده ای نه چندان دور می باشد. قیمت ارز هر روزه و هر ساعت در حال تغییر و ثبت رکوردی جدید می باشد که نه تنها بخش فولاد و آهن را تحت تاثیر خود قرار داده است بلکه اقتصاد کشور را به دنبال خود کشانده است.

به نظر می رسد دلیل اصلی این افزایش قیمت ها در بورس کالا، افزایش پی در پی و شدید نرخ ارز و نگرانی فعالان بازار از رشد قیمت ها در آینده نزدیک است. نرخ ارز هر روز و شاید هر ساعت رکوردی جدید را از خود به جا می گذارد و نه تنها فولاد و فولادی ها بلکه بخش اعظمی از اقتصاد کشور را به دنبل خود می کشاند. در نتیجه  نیاز است دولت به جای تمرکز بر کنترل قیمت فولاد از طریق بخشنامه های دستوری، قیمت ارز را مدیریت کند که عامل اصلی افزایش اخیر قیمت ها است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)