افزایش پدیده زیرفروشی در بازار آهن

افزایش پدیده زیرفروشی در بازار آهن
افزایش پدیده زیرفروشی در بازار آهن

آهن پرایس: بر اساس اخبار منتشرشده از روند نرخ ارز در روز پیشین، شاهد آن بودیم که نرخ ارز با نوسانات زیادی مواجه نبود و در ساعاتی از روز با نرخ 24 هزار و 670 تومان به فروش رسید؛ این در حالی بود که خبرهایی که از بازارآهن به گوش می رسید حاکی از آن بود که سکون بر این...

آهن پرایس: بر اساس اخبار منتشرشده از روند نرخ ارز در روز پیشین، شاهد آن بودیم که نرخ ارز با نوسانات زیادی مواجه نبود و در ساعاتی از روز با نرخ 24 هزار و 670 تومان به فروش رسید؛ این در حالی بود که خبرهایی که از بازارآهن به گوش می رسید حاکی از آن بود که سکون بر این بازار حکم فرما شده است.

با در نظرگرفتن تعطیلات پیش رو و تاثیرات آن بر بازار حواله دبی و از سوی دیگر لغو تحریم های آمریکا که بیشتر از آن که در جهت آزاد شدن پول ایران باشد، با هدف نقدکردن طلب شرکت های کره ای و ژاپنی بود و همچنین روند تغییر دولت، آینده بازار ارز چندان مشخص نیست و با وجود عوامل ذکر شده نباید شاهد اتفاقات چشم گیری در این بازار باشیم و می توان در نظر گرفت که نوسانات نرخ دلار همچنان در بازه 24 تا 25 هزارتومان خواهد بود.

اخبار منتشر شده از بخش تولید نیز حاکی از تداوم محدودیت برق برای صنایع فولادی می باشد؛ اما از آنجایی که شیفت شب و تولید برخی از واحدهای نوردی در شهرک های صنعتی فعال شده است، اثرات خاموشی ها نیز کاهش یافته است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افت و خیز نرخ آهن

شنیده ها از عرضه های بورس کالا نیز حاکی از آن است که فولادی ها همچون هفته گذشته، خاموشی ها را بهانه قرار داده و عرضه شمش را تعطیل کرده اند. با وجود پایین بودن حجم عرضه های صورت گرفته در بورس، این احتمال وجود خواهد داشت که با ایجاد رقابت و مشاهده قیمت های جدید، سیگنال های افزایش قیمت ها دوباره بر بازار موثر واقع شود.

با این وجود از آن جایی که بازار با قیمت های موجود سازگار نیست و حتی با مقاومت در برابر قیمت ها شاهد روند نزولی و همچنین افزایش پدیده زیر فروشی در برخی از بخش های بازار هستیم، از این رو اگر سیگنالی هم بر بازار تاثیر بگذارد، پایدار نخواهد بود.

در هر صورت و با وجود شرایط ذکر شده روز گذشته شاهد ثبات قیمت میلگرد در اغلب مبادی فروش این محصول بودیم. در این بین تعداد اندکی نیز قیمت محصولات خود را چیزی حدود 50 الی 300 تومان کاهش دادند. در میان قیمت های اعلامی، میلگرد راد همدان با قیمت 17 هزار و 835 تومان بالاترین نرخ میلگرد را به خود اختصاص داد و پایین ترین نرخ نیز رقمی برابر با 16 هزار و 500 تومان بود.

در بخش دیگری از بازار، قیمت نبشی و قیمت ناودانی نیز اکثرا با ثبات همراه بود و تعدادی از شرکت های این حوزه نیز کاهش حدود 100 الی 150 تومانی را بر قیمت محصولات خود اعمال کرده و محصولات خود را روانه بازار کردند. 

قیمت تیرآهن در بازار آزاد همچون سایر بخش ها اغلب با ثبات همراه بود. در بخش تیرآهن شاخه ای شاهد کاهش حدود 10 الی 20 هزارتومانی شاخه های پر فروش تیرآهن ذوبی بودیم. قیمت پروفیل نیز همچون سایر محصولات روند با ثباتی را سپری کرد و در میان ثبات قیمت ها برخی از تولیدکنندگان این محصول کاهش 100 الی 150 تومانی را اعمال کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)