افزایش چند مرحله ای قیمت ها طی ماه اخیر

افزایش چند مرحله ای قیمت ها طی ماه اخیر
افزایش چند مرحله ای قیمت ها طی ماه اخیر

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهای مصنوعات فولادی هر روز رشد قیمت های جدیدی را تجربه می کند آن هم در شرایطی که محرک های اصلی رشد قیمت ها توانایی چندانی از خودشان نشان نمی دهند، یعنی این روند صعودی با واقعیت های بازار همخوانی چندانی ندارد...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهای مصنوعات فولادی هر روز رشد قیمت های جدیدی را تجربه می کند آن هم در شرایطی که محرک های اصلی رشد قیمت ها توانایی چندانی از خودشان نشان نمی دهند، یعنی این روند صعودی با واقعیت های بازار همخوانی چندانی ندارد.

قیمت دلار رشد بزرگی نداشته و از یک آرامش شکننده هر چند مقطعی برخوردار شده است. تجربه حاکی از آن است که قیمت ها و تقاضا در زمینه اقتصادی به دلیل ماه رمضان ناخود آگاه کاهش پیدا می کند و تقاضای واقعی از سمت مصرف کننده نهایی به صورت سنتی کاهش می یابد. در بازار آزاد فولاد نیز روز های گذشته از ساعت ۱۳ به بعد شاهد ثبت یک روند کاهشی شدید بودیم که به گفته فعالان اقتصادی این بازار، جو بازار اقتصادی فولاد به سمت نزدیک شدن به واقعیت‌ های خود و تخلیه حباب قیمتی است که البته این حباب هم در بازار و هم در بورس کالا وجود داشت، باید منتظر ماند و دید که این روند در روزهای جاری چه سمت و سویی خواهد داشت.

شواهد، علائم، رصد قیمت، حجم تقاضا و مقایسه قیمت‌ های عرضه شده در بورس کالا و بازار نشان دهنده این است  که تقاضای واقعی به معنای اصیل در بازار در جریان نیست و بیش از آنکه روند تقاضای واقعی در این فضا در جریان باشد، جریان سفته ‌بازی آشکار است. حجم عرضه‌ ها نیز به نسبت بالاست و البته واحد های تولیدی راه دیگری جز عرضه در بازار داخلی ندارند آن‌هم در شرایطی که به‌صورت کلی حجم تولید در داخل کشور به نسبت سال‌ های قبل افزایش جدی داشته است. این شرایط به این معنی است که انتظار داریم حجم عرضه فولاد با محوریت شمش برای تغذیه بازار کافی باشد ولی شاهد رشد بهای مصنوعات فولادی هستیم که مهم ‌ترین‌ جاده‌ صاف‌ کن رشد قیمت فولاد بوده است. رشد های چند ‌باره قیمت‌ها در روزها و حتی ساعات پایانی روز گذشته هم خاطرات پیشین را برجسته ساخته و هم نگرانی‌ های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)