افسار گسیختگی قیمت مقاطع فولادی

افسار گسیختگی قیمت مقاطع فولادی
افسار گسیختگی قیمت مقاطع فولادی

آهن پرایس: افزایش افسارگسیخته قیمت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی و تاثیر این مساله روی احتمال رشد شدید قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا از دو هفته دیگر، آتش گرانی را به جان بازار داخلی فولاد کشور انداخته است و شاهد پرواز قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر...

آهن پرایس: افزایش افسارگسیخته قیمت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی و تاثیر این مساله روی احتمال رشد شدید قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا از دو هفته دیگر، آتش گرانی را به جان بازار داخلی فولاد کشور انداخته است و شاهد پرواز قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر مقاطع طویل در بازا آزاد هستیم. این در حالی است که نوسانات نرخ دلار در بازار آزاد تا حدودی زیادی آرام پیش می‌رود. 

رشد این روزهای قیمت مقاطع طویل البته اصلا عجیب نیست، این اتفاق کاملا براساس سناریویی تعیین‌شده در شیوه‌نامه جدید دولت پیش می‌رود، چراکه وقتی قرار باشد نرخ محصولات فولادی در بازار داخلی برمبنای ضریب 80 درصد قیمت محصولات صادراتی منطقه CIS تعیین شود، طبیعتا افزایش افسارگسیخته این روزهای قیمت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی می‌تواند رشد قیمت فولاد در بازار داخلی ما را به همراه داشته باشد. 

نرخی که برای سنگ آهن عیار 62 درصد در شاخص پلاتس اعلام شده حدود 176 دلار در هر تن است و طبیعی است وقتی فولادساز چینی سنگ آهن مورد نیاز خود را با این قیمت دریافت می‌کند، بیلت تولیدی‌ اش را در بازار داخلی کشورش با نرخی بالای 600 دلار در هر تن می‌‎فروشد و طبیعتا اشتهای بالای اژدهای زرد برای بلعیدن فولاد نیز تنور قیمت فولادی در منطقه CIS را داغ می‌کند و قیمت بیلت صادراتی این منطقه را به حدود 570 دلار در هر تن می‌رساند. 

آخرین گزارشی که از نشریه متال بولتن به دست ما رسید، نرخ میلگرد صادراتی CIS را 605 دلار در هر تن نشان داد، اما باید توجه داشت در آن گزارش نرخ بیلت CIS به 545 دلاردرهر تن رسیده بود وکانال تلگرامی کامودیتی از قیمت بیلت صادراتی CIS نرخ آن را 569 دلار در هر تن نشان داد؛ این یعنی اگر قرار باشد قیمت میلگرد صادراتی CIS همان فاصله معمول 11 درصد را با قیمت شمش این منطقه حفظ کند، اعلام قیمت 630 دلار در هر تن برای میلگرد صادراتی CIS در روزهای آتی در نشریه متال بولتن بعید نیست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)