التهابات بی مورد در بازار اهن پس از لغو برجام

التهابات بی مورد در بازار اهن پس از لغو برجام
التهابات بی مورد در بازار اهن پس از لغو برجام

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی روز های اخیر شاهد انتشار اخبار بسیار زیادی درباره تاثیرات لغو برجام از سوی رئیس جمهوری امریکا بر بازار اهن آلات بوده ایم که این تاثیرات غالبا بر روی مقاطع فولادی همچون تیرآهن و میلگرد رخ داد. در حال حاضر لغو برجام از سوی امریکا و مشکلات کشور درباره مسائل بین المللی طی روز های آینده و همچنین اهداف از پیش تعیین شده دولت مبنی برتولید فولاد تا سقف 55 میلیون تن طبق چشم انداز 1404 و بر پایه وجود برجام

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی روز های اخیر شاهد انتشار اخبار بسیار زیادی درباره تاثیرات لغو برجام از سوی رئیس جمهوری امریکا بر بازار اهن آلات بوده ایم که این تاثیرات غالبا بر روی مقاطع فولادی همچون تیرآهن و میلگرد رخ داد. در حال حاضر لغو برجام از سوی امریکا و مشکلات کشور درباره مسائل بین المللی طی روز های آینده و همچنین اهداف از پیش تعیین شده دولت مبنی بر تولید فولاد تا سقف 55 میلیون تن طبق چشم انداز 1404 و بر پایه وجود برجام، و نیز ورود کشور به شرایط جدید اقدامات دفاعی-اقتصادی، همه باهم موجب شده تا نگاه ها و توجه ها بیشتر به مسائلی مهم تر از موضوع توسعه تولید فولاد معطوف شود و با توجه به منشا وضعیت تدافعی در شرایط تحریم، بنظر می اید توسعه فولاد دیگر همانند گذشته و قبل از لغو برجام مورد توجه قرار نگرفته و کم کم موضوعاتی که به این حوزه مربوط خواهد شد به حاشیه کشیده شود.

در حال حاضر با توجه به مازاد تولید فولاد در کشور نسبت به پایین بودن تقاضا و همچنین مشکلات بازار های صادراتی که در شرایط فعلی یکی از معضلات فولاد سازان می باشد، بنظر می آید ایجاد هرگونه جو روانی به بازار های داخلی بی دلیل بوده و با توجه به این مازاد تولید در بازار داخلی کارشناسان و فعالان این حوزه باید با درایت از هرگونه تنش و تقاضای کاذب در این بازار پرهیز کنند و با درک بیشتر به حفظ ثبات در بازار ها و کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد بپردازند.

در پی مشکلات بوجود آمده در بازار اهن و فولاد کشور، سوالی که مطرح می شود این است که ایا لغو برجام می تواند بر روی قیمت آهن آلات تاثیر  گذار باشد؟ با توجه به نظرات بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه، پیش بینی قیمت اهن آلات از جمله تیرآهن و میلگرد تا قبل از تصمیم گیری رئیس جمهور امریکا بر لغو برجام حاکی از افزایش قیمت این محصولات فولادی بوده است. در حالحاضر با توجه به افزایش نرخ دلار طی روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت طلا در بازار بوده ایم اما همچنان نگرانی ها در مورد تصمیمات ترامپ در این بازار ها وجود دارد چرا که در شرایط فعلی بازار اهن آلات کشور یک بازار امنی نبوده و تمام نگرانی های کارشناسان این بخش از تاثیرات منفی تصمیم ترامپ بر این بازارها می باشد.

طی روز گذشته شاهد کاهش روند قیمت طلا در بازار های جهانی بودیم. با توجه به این موضوع در شرایط فعلی نکته ای بسیار حائض اهمیت است این است که به دنبال لغو برجام میران صادرات با کاهش مواجه خواهد شد که در اینصورت میزان عرضه در بازار های داخلی افزایش می یابد که این موضوع نه تنها موجب افزایش قیمت بلکه موجب کاهش قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع خواهد شد.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش اهن الات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار اهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز اهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)