انتظار تورمی در بازار فولاد

انتظار تورمی در بازار فولاد
انتظار تورمی در بازار فولاد

آهن پرایس: با مشخص شدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا جو روانی و هیجانی بازار فولاد ایران فرا گرفته است و اگر بایدن با پیشنهادات جدید برای ایران پای میز مذاکره بیاید، این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای بازار فولاد کشور داشته باشد. البته نباید از...

آهن پرایس: با مشخص شدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا جو روانی و هیجانی بازار فولاد ایران فرا گرفته است و اگر بایدن با پیشنهادات جدید برای ایران پای میز مذاکره بیاید، این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای بازار فولاد کشور داشته باشد. البته نباید از مبهم بودن سیاست‌های آمریکا در قبال ایران غافل ماند. 

با تحویل گرفتن رسمی قدرت در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ توسط بایدن و ورود او به کاخ سفید، رفتار سرمایه‌گذاران در بازارها همراه با سیاست‌های اقتصادی حزب دموکرات عوض خواهد شد و به نظر می‌رسد تغییر در سیاست‌های مبارزه با کرونا و البته تحول در مسائل مالیاتی و تجاری آمریکا از جمله مهمترین تغییرات اقتصادی این کشور خواهند بود که می‌تواند روی انواع صنایع مانند فولاد، فلزات اساسی و پتروشیمی تأثیر زیادی داشته باشد و حتی این امکان که برخی فشارهای ناشی از تحریم‌ها از اقتصاد ایران برداشته شود و در نتیجه قیمت دلار حتی در بلندمدت نیز با افت محسوسی مواجه شود نیز محتمل است. البته در مقابل برخی از کارشناسان معتقدند که این مسائل صرفا کوتاه‌مدت است و قیمت دلار در درازمدت مجددا به روند افزایشی به خود  خواهد گرفت و نرخ محصولات فولادی در بازار داخلی ایران نیز  مجددا روی ریل صعودی قرار خواهند گرفت.

 تغییری که تاکنون تلاطمات انتخابات آمریکا برای ما داشته است کاهش انتظار تورمی و ترکیدن حباب قیمت‌ها و تعدیل آن‌ها بوده است. البته با توجه به اینکه از صحبت‌های اطرافیان بایدن این‌طور برداشت می‌شود که آمریکا در دوره او به تعهدات بین‌المللی و برجام که در دوران ترامپ از آن خارج شده، بازخواهد گشت، می‌توان این‌طور گفت که اگر این وعده محقق شود، حتما روابط تجاری و قراردادهای آمریکا سمت و سوی بهتری خواهند گرفت. چرا که فعالان بازار معتقدند فشار حداکثری ترامپ علیه کشورمان در دوره چهارساله او شکست خورد و آمریکا نتوانست به همه اهداف خود دست پیدا نکند. البته در این دوره تجار و فولادی‌های ما هم دچار صدمات سختی شدند، اما اگر بایدن با پیشنهادات جدید برای ایران پای میز مذاکره بیاید، این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای بازار فولاد کشور داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)