انتظارات فولادی ها از دولت سیزدهم

انتظارات فولادی ها از دولت سیزدهم
انتظارات فولادی ها از دولت سیزدهم

آهن پرایس: بهروز امجدیان فعال بازار فولاد تهران بیان داشت: در شرایط فعلی بازار آهن و فولاد ایران وابسته به قیمت دلار است، چنانچه قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گیرند بلاشک قیمت آهن و محصولات فولادی نیز در مسیر افزایش قیمتی قرار خواهد گرفت و بالعکس چنانچه قیمت دلار...

آهن پرایس: بهروز امجدیان فعال بازار فولاد تهران بیان داشت: در شرایط فعلی بازار آهن و فولاد ایران وابسته به قیمت دلار است، چنانچه قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گیرند بلاشک قیمت آهن و محصولات فولادی نیز در مسیر افزایش قیمتی قرار خواهد گرفت و بالعکس چنانچه قیمت دلار کاهشی شود، قیمت محصولات فولادی نیز در روند کاهشی قرار خواهد گرفت.

البته می توان اظهار داشت چنانچه توازن عرضه و تقاضا در بازار جریان یابد، باز هم بازار فولاد تحت تاثیر نرخ ارز خواهد بود چراکه در حالتی که تولید کننده محصولات فولادی راگران خریداری میکند ناچار است که آن را گران نیز عرضه نماید البته شایان ذکر است هم اکنون عرضه و تقاضای چندانی به چشم نمی خورد و بیشتر محصولات به دلیل نبودن مشتری در انبارها باقی می ماند و تمام انبارهای آهن در حال حاضر پر است.

اما یک امید در بازار فعلی وجود دارد چنانچه توافق برجام نهایی شود قیمت دلار می تواند کاهش یابد و در نتیجه محصولات فولادی نیز تحت تاثیر دلار کاهشی خواهد شد اما اگر مسیر توافقات آنگونه که ما انتظار داریم پیش نرود و توافقی انجام نشود شرایط فعلی باقی خواهد ماند و با تمام این اوصاف چنانچه شرایط افغانستان به سمت بحران برود می توانیم منتظر افزایش قیمت آهن و فولاد نیز باشیم.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش متقاضیان فولاد درجه دو

با توجه به این که آمریکایی ها از افغانستان خارج شده اند چنانچه این کشور به سوی آرامش و ثبات حرکت کند و ما بتوانیم محصولات فولادی خود را به این کشور عرضه کنیم قیمت ها ارزان و روند کاهشی خواهد شد.

در پایان شایان ذکر است که دو عامل اساسی در بازار ایران بسیار موثر است یکی نرخ ارز و دومی بازار افغانستان البته میتوان پیش بینی داشت با ایجاد یک توازن موثر در عرضه و تقاضا بازار ایران نیز به ثبات نسبی خواهد رسید، شاید قیمت ها روند کاهشی پیدا کنند اما متاسفانه هم اکنون رکود عمیقی بر بازار حاکم است و با این شرایط نمی توان پیش بینی قطعی بر بازار داشت اما به طور تقریبی احتمال پایداری و ثبات زیاد است.

لازم به ذکر است یکی از اصلی ترین انتظارات فولادسازان از دولت سیزدهم توسعه بخشی صادرات است ما نیاز داریم که صادرات را از قید و بند بخشنامه ها و قیمت های دستوری رها سازیم همچنین نیاز است تمرکز ویژه ای بر ایجاد توازن در زنجیره فولاد لحاظ گردد چرا که ما همچنان در بحث اکتشاف و استخراج عقب هستیم که نیازمند منابع مالی و کنسرسیوم و واگذاری بخشی از امور بر بخش خصوصی است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)