اندیشه راه حلی برای ثبات قیمت

اندیشه راه حلی برای ثبات قیمت
اندیشه راه حلی برای ثبات قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تولید کنندگان صنعت فولاد دلیل گرانی را کمبود مواد اولیه عنوان کردند. همچنین توزیع قطره چکانی محصولات باعث می‌شود سود اصلی به جیب کسانی رود که خارج از حوزه فولاد و آهن هستند. یکی دیگر از علت‌ های گرانی، محدودیت‌ های عرضه کالا در بورس است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تولید کنندگان صنعت فولاد دلیل گرانی را کمبود مواد اولیه عنوان کردند. همچنین توزیع قطره چکانی محصولات باعث می‌شود سود اصلی به جیب کسانی رود که خارج از حوزه فولاد و آهن هستند. یکی دیگر از علت‌ های گرانی، محدودیت‌ های عرضه کالا در بورس است. از نظر کارشناسان بازار فولاد و اتحادیه‌ های تخصصی بورس کالا جایگاه خوبی برای کشف قیمت نیست و نحوه قیمت‌ گذاری در بورس کالا غیر شفاف است. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، متاسفانه مسئولان به عنوان توزیع‌ کنندگان مویرگی آهن و فولاد در جریان هیچ‌ یک از تصمیماتی که گرفته می‌ شود، نیستند و از نظر مسئولان دست‌ هایی پشت پرده است که جریانات مالی پنهانی را رقم می ‌زنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران طبق نامه ای اعلام کرده است که، ضمن دفاع از حقوق تضییع شده همکاران در صنف فروشنگان آهن، فولاد و فلزات تهران، یکی از خواسته های مشروع صنف که تعدیل ضرایب عمده فروشان و خرده فروشان بود را با پیگیریهای سر سختانه در اتاق اصناف و سازمان مالیاتی و کمیسیون ضرایب به نتیجه رسانده و آن را تغییر داده و نهایتا ضریب عمده فروشان آهن آلات از ۲/۵ درصد به ۱/۵ درصد کاهش و ضریب خرده فروشان از ۳/۵ درصد به ۳درصد کاهش پیدا کرده است.

مسئولان با ارایه ادله منطقی و اسناد و مدارک قانونی اثبات کردند که سود آهن فروشان خیلی کمتر از ارقامی است که سازمان مالیاتی برای همکاران در صنعت فولاد اعمال می کند. منظور از ضریب، مقدار سودی است که بر اساس آن مالیات آهن فروشان را محاسبه می کنند و بدون تردید این موفقیت بزرگی برای صنف آهن بشمار می آید و برای تحقق آن خیلی تلاش‌های متعددی صورت گرفته است. امید بر این است مسئولان راه حلی مناسب برای ثبات قیمت در این صنعت اندیشه کنند تا صنعت فولاد همچون گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حمید
    حمید1398/11/29 - 12:08 پاسخ

    خصوصی سا زی عامل بدبختی کشور ومردم