اهمیت فولاد در بازار داخلی

اهمیت فولاد در بازار داخلی

آهن پرایس: همانطور که می دانیم در جهان، صنعت فولاد پس از صنعت نفت و گاز  دارای بالاترین جایگاه از حیث اهمیت می باشد. از این رو در کشور ما نیز توجه به این بخش از سبب گشته است تا  تولید فولاد در ایران از رتبه دهم در جهان به رتبه نهم ارتقا یابد به طوری که ما در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید داشته‌ایم ...

آهن پرایس: همانطور که می دانیم در جهان، صنعت فولاد پس از صنعت نفت و گاز  دارای بالاترین جایگاه از حیث اهمیت می باشد. از این رو در کشور ما نیز توجه به این بخش از سبب گشته است تا  تولید فولاد در ایران از رتبه دهم در جهان به رتبه نهم ارتقا یابد به طوری که ما در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید داشته‌ایم و در آهن اسفنجی نیز در شش ماهه نخست ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیون تن تولید داشته‌ایم و از این نظر در رتبه نخست دنیا قرار داریم.

یکی از محصولات تولید شده از صنعت فولاد، ورق می باشد که از مصرف بالایی چه در داخل و چه در خارج از کشور برخوردار می باشد از این رو می توان به مهم‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه در داخل کشور اشاره داشت که به اهمیت نیاز این محصول پی برده و درصدد رقابت در کیفیت تولیدات خود با یکدیگر نیز می باشند.

 کارخانه های فولاد‌مبارکه، امیرکبیر کاشان، هفت الماس، خودرو شهرکرد و تاراز شهرکرد در حوزه مشغول به فعالیت بوده و کیفیت محصولات تولیدی هر چهار کارخانه، بسیار مناسب می باشد ولی کارخانه امیرکبیر کاشان، تنوع بیشتری در ورق‌های گالوانیزه تولیدی خود دارد و این تنوع در استحکام و کششی بودن ورق‌های آن است. 

شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد ریسک در بازارهای مالی شد و قیمت‌ها را در بازارهای کالایی تحت‌تاثیر منفی قرار داد، اما در ماه‌های اخیر با افت شاخص جهانی دلار (DXY) و بازگشت فعالیت‌ها در اقتصادهای مهم جهان قیمت‌ها جانی دوباره گرفته‌اند. با این تفاسیر، می‌توان قیمت‌های فعلی در بازارهای کالایی را با توجه به نظر عمده کارشناسان کف‌های قیمتی محکمی به شمار آورد. با وجود اینکه نرخ فروش محصولات فولاد امیرکبیر کاشان به‌صورت مستقیم با قیمت‌های جهانی ارتباطی ندارد اما قیمت ورق‌های مشابه وارداتی در داخل کشور بر قیمت‌گذاری محصولات تولیدی شرکت تاثیرگذار است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی