اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد

اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد
اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با انتخاب وزیر صمت بعد از پنج ماه بلاتکلیفی، در رابطه با اولویت های این وزارت خانه در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت یازدهم تحلیل های متفاوتی وجود دارد. در سخنان رزم حسینی در مجلس تنها به یک جمله که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با انتخاب وزیر صمت بعد از پنج ماه بلاتکلیفی، در رابطه با اولویت های این وزارت خانه در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت یازدهم تحلیل های متفاوتی وجود دارد. در سخنان رزم حسینی در مجلس تنها به یک جمله که برای ساماندهی بازار فولاد و جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات نهایی برنامه مدونی دارم، بسنده شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در باره اظهار کرد: مشوق های صادرات در ابتدای زنجیره تولید فولاد وجود دارد ولی این مشوق ها باید در انتهای زنجیره باشند و به مرور باید به سمت صادرات میلگرد، پروفیل و مقاطع دیگر پیش برویم. طرحی که در کمیسیون مجلس به وزیر صمت پیشنهاد دادیم و مورد استقبال قرار گرفت، انتقال مشوق های صادراتی به سمت مقاطع فولادی بود که وزارت خانه این موضوع را در اولویت کار خود قرار خواهد داد.

علی جدی درباره کنترل قیمت ها در بازار فولاد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سالانه فولاد کشور 30 میلیون تن است اما میزان مصرف آن حدود 17 تا 20 میلیون تن گزارش شده، اولویت بعدی وزارت صمت در راستای کنترل بازار فولاد، افزایش میزان عرضه محصولات در بورس کالا است. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این موضوع که فولاد کشور ابتدا باید در بورس عرضه شود افزود: بعد از دوبار عرضه شدن محصولات فولادی در بورس کالا و رفع نیاز داخلی، صادرات مازاد محصولات تولیدی به خارج از کشور ایرادی ندارد؛ به عبارت دیگر، نیاز داخلی تامین شود و سپس صادرات، در اولویت قرار گیرد. 

جدی در پایان گفت: میزان عرضه فولاد در بورس کالا پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست چرا که درصدی جزئی از محصولات در این بورس عرضه می شود و همین مسئله عطش بازار را پایدار نگه می دارد که در نهایت، سبب رشد بی رویه قیمت محصولات تا 15 درصد بالاتر از قیمت جهانی می شود. این گرانی قیمت محصولات فولادی منجر به جهش قیمت مسکن، خودرو و لوازم خانگی شده است که وزارت صمت باید با اولویت به این گرانی ها رسیدگی کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)