ایران صادر کننده مهم فولاد

ایران صادر کننده مهم فولاد
ایران صادر کننده مهم فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، یکی از گزینه هایی که ایران برای ادامه تولید و دستیابی به اهداف خود در صنعت فولاد به آن امیدوار است، استفاده از فرصت های مالی و تکنولوژی های کشور چین است. ایران در سال های اخیر به عنوان یک صادر کننده مهم در حوزه فولاد شناخته شده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، یکی از گزینه هایی که ایران برای ادامه تولید و دستیابی به اهداف خود در صنعت فولاد به آن امیدوار است، استفاده از فرصت های مالی و تکنولوژی های کشور چین است. ایران در سال های اخیر به عنوان یک صادر کننده مهم در حوزه فولاد شناخته شده است چراکه در داخل کشور رکود در بخش های مختلفی حاکم بوده است.

با توجه به تحریم های آمریکا و تلاش برای محدودسازی صادرات ایران، باید این را در نظر داشت که ایران به آمریکا فولاد صادر نمی کند اما انتظار می رود که صادرات خود را به کشور های اروپایی بیشتر کند و فرصت های مهم تری را برای رشد در این حوزه ایجاد نماید.

در این میان کارشناسان فولاد بر این باور هستند که آمریکا در شرایط ویژه ای قرار گرفته و قیمت تمام شده تولید فولاد آن رو به افزایش است و همین امر موجب می شود که فرصت های صادراتی آمریکا در آسیا و اروپا با محدودیت هایی مواجه شود. این محدودیت ها می تواند بازارها را به سمت خرید فولاد از سایر کشورها از جمله ایران سوق دهد چراکه از ظرفیت های خوبی در تولید فولاد بهره مند است.

موضوع دیگری که صادرات محصولات فولادی را رقابت پذیر کرده است، افت شدید ارزش پول ملی در سال جاری است. در نتیجه همه شرایط برای بهبود جایگاه فولاد ایران فراهم است و نگرانی های موجود در زمینه تحریم ها موضوع چندان مهمی به نظر نمی رسد زیرا فولاد ایران همواره در تحریم بوده و بازگشت تحریم های دوباره علیه ایران قادر نیست کل صنعت فولاد را فلج کند. از این رو آمارها نشان میدهد که ایران در فاصله سالهای 2014 تا 2017 توانسته بطور متوسط بیش از 9 درصد تولید فولاد خود را افزایش دهد.

باید این نکته را در نظر داشت که اروپا برای دور زدن تحریم ها اقداماتی را به کار بسته که امکان دارد بتواند کارایی بالایی برای صادرکنندگان داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)