بازار آهن آزاد شد

بازار آهن آزاد شد
بازار آهن آزاد شد

پس از نوسانات بسیار زیاد بازار آهن آلات و همچنین اعمال حکم های متفاوت از سوی مسئولان مربوطه در ماه های اخیر، روز گذشته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت سقف رقابتی را از بورس کالا حذف نمود تا بدین صورت نرخ بازار و بورس کالا یکسان سازی شده و دلال گری ها از میان برداشته شود. اگرچه تعیین قیمت آهن آلات طبق بازار ارز ثانویه نمی باشد اما بنظر می آید مشکلات با این تصمیم گیری حل شود. به دنبال این اتفاقات این مقام مسئول طی نامه ای

پس از نوسانات بسیار زیاد بازار آهن آلات و همچنین اعمال حکم های متفاوت از سوی مسئولان مربوطه در ماه های اخیر، روز گذشته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت سقف رقابتی را از بورس کالا حذف نمود تا بدین صورت نرخ بازار و بورس کالا یکسان سازی شده و دلال گری ها از میان برداشته شود. اگرچه تعیین قیمت آهن آلات طبق بازار ارز ثانویه نمی باشد اما بنظر می آید مشکلات با این تصمیم گیری حل شود. به دنبال این اتفاقات این مقام مسئول طی نامه ای به حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایرانی مجوزی مبنی بر ابطال سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا را صادر نمود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در نامه ارسال شده به مدیر عامل بورس کالا، سه موضوع مهم مطرح شده است که این سه موضوع عبارتند از «قیمت‌های پایه محصولات فولادی»، «نرخ کشف شده کالاها» و از همه مهم‌تر «سقف رقابت». سرقینی در ادامه با اشاره به اهمیت اعمال اصلاحات مطرح شده در تنظیم بازار محصولات فولادی، از مدیر عامل بورس کالا درخواست کرد تا این تغییرات در سیستم سازمان مربوطه از روز سه شنبه 20 شهریور ماه اجرا شود. بر این اساس از تاریخ یاد شده قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا، بصورت متوسط قیمت این محصولات در 4 عرضه آخر تعیین می گردد و بدین صورت سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی باز می گردد.

احتمال کاهش قیمت ها در بازار

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت روز گذشته طی گفتگویی در رابطه با کاهش قیمت آهن الات عنوان کرد: با توجه به تصیمات اخذ شده، به زودی قیمت آهن و فولاد با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد و متوسط قیمت میلگرد به کیلویی 3500 تومان خواهد رسید. همچنین از 24 شهریور ماه تنها کسانی می توانند از بورس کالا خرید نمایند که سفارش آن ها در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده باشد. پیش‌بینی می شود با توجه به کاهش قیمت انواع محصولات فولادی و به ‌ویژه افت قیمت میلگرد به کیلویی ۳۵۰۰ تومان در بازار، درآمد فولادسازان در بورس نیزحدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)