بازار آهن از دید مسئولان

بازار آهن از دید مسئولان
بازار آهن از دید مسئولان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدت هاست که نوسانات موجود در بازار را نمی توان با هیچ منطقی مورد بررسی قرار داد؛ برای نمونه قیمت واقعی ورق فولادی ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان می باشد اما با قیمتی بیش از ۹ هزار...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدت هاست که نوسانات موجود در بازار را نمی توان با هیچ منطقی مورد بررسی قرار داد؛ برای نمونه قیمت واقعی ورق فولادی ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان می باشد اما با قیمتی بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در بازار به دست مصرف کننده می رسد. این روند محاسباتی با توجه به افت تقاضا در بازار آهن حاکی از این است که هنوز نیاز به زمان زیادی وجود دارد تا پروژه‌های بزرگ فعالیت خود را آغاز کنند و بازار به رونق دوباره برسد. در این رابطه رئیس اتحادیه ورق فولادیهمچنان معتقد است که قیمت‌ها در بازار تقریبا به ثبات رسیده و نوسان زیادی نداشته است و با توجه به شرایط و حجم مصرف، نباید تورم و افزایش قیمت مجددی در بازار داشته باشیم مگر اینکه فولاد تحت تاثیر سایر بازار‌ها قرار بگیرد.

البته کارشناسان درباره ی قیمت ورق های فولادی که اندکی افزایش را در بازار تجربه کرده است، علت را در  واحد‌های تولیدی آن جستجو کردند که توزیع را به صورت قطره چکانی انجام می دهند. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه واحد‌های تولیدی قیمت را بالا نگه داشته‌اند، ادامه داد: این در حالی است که این ورق‌ها تولید داخل هستند و کارخانه‌های تولید کننده آن یا دولتی یا نیمه دولتی هستند و کارخانه‌های کوچک توان رقابت با این واحد‌ها را ندارند.
وی هم چنین درباره تاثیر کرونا بر بازار آهن گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا فروردین ماه سال جاری که اوج شیوع  ویروس کرونا در کشور بوده است ضرر و زیان های بسیاری به اعضای صنف آهن وارد شده که باید درباره موضوعات مالیاتی تجدیدنظر‌هایی به طور قطع صورت بگیرد. چرا که همه جای دنیا مرسوم است که مودیان مالیاتی در چنین زمان‌هایی از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند ادامه فعالیت بدهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)