بازار آهن خسته از طغیان قیمت ها

بازار آهن خسته از طغیان قیمت ها
بازار آهن خسته از طغیان قیمت ها

به تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، طی هفته جاری با توجه به شرایط پیش رو می توان شاهد توقف روند صعودی قیمت ها و بازگشت آهسته قیمت ها به سطح واقعی خود باشیم. گزارشات از روند هفته گذشته حاکی از این ...

به تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، طی هفته جاری با توجه به شرایط پیش رو می توان شاهد توقف روند صعودی قیمت ها و بازگشت آهسته قیمت ها به سطح واقعی خود باشیم. گزارشات از روند هفته گذشته حاکی از این است که احتمال افزایش قیمت نرخ پایه برای محصول نهایی مقاطع طویل فولادی همچون میلگرد در بورس کالا؛ حول و حوش ۴۴۰۰ تومان +vat برای هفته جاری وجود دارد؛ اما از انجاییکه فاصله نرخ رقابتی تمام شده هیجانی با نرخ پایه عرضه ها، زیاد و در حدود کیلویی ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان انجام شده است؛ لذا نتیجه عرضه های هفته جاری کاملا وابسته به جو حاکم بر بازار و نرخ رقابتی پایانی خواهد بود که در بورس کالا صورت می گیرد. 

اگر همین وضعیت و همین جو که برآورد شد حاکم بر بازار در هفته جاری باشد می توان کاهش حداقل ۱۰۰ تومانی در نرخ پایانی رقابتی معاملات میلگرد آجدار در بورس کالا نسبت به بیشینه نرخ رقابتی هفته گذشته محرز و تا حد زیادی قابل پیشینی می باشد. از عوامل نابه سامانی قیمت ها در بازار آهن روند التهابی بازار ارز بوده است از این حیث باید منتظر ماند و دید که ایا عرضه های داخلی شامل مواد اولیه یا محصول نهایی در بورس کالا به منظور حفظ قیمتهای فعلی کاهش پیدا خواهد کرد و یا اینکه بازی نرخ ارز مجددا روند نزولی را طی خواهد نمود یا خیر؟

انچه که از شواهد و قرائن برمی‌اید فعلا و برخلاف یکی دو هفته‌ای که گذشت، روندها از جمله مهم ترین انها روند نرخ ارز و همچنین روند ارام معاملات شمش صادراتی به نفع مصرف کننده نهایی در بازار داخلی تغییر مسیر داده است. برای همین امر کارشناسان آهن پرایس بارها تاکید کرده اند که در شرایط ملتهب بازار از اقدام برای خرید هیجانی خودداری نموده و اندکی صبر پیشه کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)