بازار آهن در تعطیلات

بازار آهن در تعطیلات

در روزهای نیه‌تعطیل هفته جاری، قیمت روز آهن آلات در کارخانه‌هایی که اعلام شد، ثابت و بدون تغییر بود و بسیاری از مبادی فروش نیز اعلام قیمت نکردند. قیمت دلار هم در این مدت نوسانات چشمگیری نداشت و روز دوشنبه در بازار آزاد حدود 31 هزار و 690 تومان به فروش رسید.


آهن پرایس: در روزهای نیه‌تعطیل هفته جاری، قیمت روز آهن آلات در کارخانه‌هایی که اعلام شد، ثابت و بدون تغییر بود و بسیاری از مبادی فروش نیز اعلام قیمت نکردند.

قیمت دلار هم در این مدت نوسانات چشمگیری نداشت و با توقف در کانال 31 هزار تومانی به طور میانگین حدود 100 الی 200 تومان نوسان کرد، اما نهایتا روز دوشنبه هر دلار در بازار آزاد حدود 31 هزار و 690 تومان به فروش رسید.

با تعطیلی‌های یکی درمیان که در هفته جاری ایجاد شد و همچنین قطعی گسترده اینترنت، در بازار آهن و فولاد شاهد ثبات قیمت در همه بخش‌های بازار بودیم، البته مواردی که گفته شد با ابتدای ماه مهر که فصل کاهش خریدو فروش آهن است قرین شد. ماحصل چنین شرایطی عدم اعلام قیمت، ثبات قیمت آهن و رکود در بازار از ابتدای هفته تاکنون بود.

گزارش‌ها از بازارهای جهانی نیز حکایت از تداوم رکود دارد اما به عقیده برخی بازارهای جهانی تاحدود رو به بهبود هستند، در همین زمینه علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان اظهار کرد: با وجود اینکه کشور چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده و تولیدکننده مواد اولیه به شمار می‌رود، درگیری نظامی روسیه و اوکراین و همچنین زیرفروشی فولاد روسیه، موجب شد حجم زیادی از گندله به فروس نرسد و ایران به ناچار تولید خود را کم کند.

امرایی در ادامه بیان کرد: به عیده برخی کارشناسان بازار جهانی فولاد رکودی است اما با توجه به ترندهای جهانی، افزایش نرخ محصولات فولادی را در پیش خواهیم داشت، وی همچنین بخش مسکن را نیز در روزهای آینده به رشد و رونق مواجه خواهد بود.

مدیرعامل سنگان با اشاره به رکود بی‌سابقه بازار فولاد در چند سال، اظهار کرد: در چنین شرایطی نرخ سنگ آهن عیار 62 درصد در حال حاضر در ندرهای چین حدود 100 دلار است اگرچه این قیمت با در نظر گرفتن مواردی مانند هزینه تولید، حقوق نیروی انسانی، کرایه حمل و ... نرخ بسیار پایینی است.

وی در پایان افزود: امید است در سه ماه‌ آینده، اوضاع بازار فولاد بهبود یافته و شاهد افزایش و رونق تدریجی قیمت‌های جهانی باشیم.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن بدون نوسان

همچنین گزارش‌ها از برس کالای روز دوشنبه حاکی است که از 200 هزار و 410 تن محصولات فولادی عرضه شده، حدود 91 هزار و 750 تن به شمش فولادی اختصاص داشت که چیزی حدود 45/8 درصد کل عرضه بود. قیت این محصول به طور میانگین 14 هزار و 15 تومان بود که کیلویی 30 تومان از نرخ پایه متوسط بالاتر بود و حدود 105 تومان نیز از قیمت معاملاتی میانگین هفته گذشته بالاتر معامله شد.

امروز نیز حجم میلگرد آجدار عره شده در بورس کالا حدود 246 هزار و 938 تن است که قیمت آن تقریبا 14 هزار و 332 تومان تعیین شده، این رقم بیانگر افزایش 75 تومانی نرخ این محصول در مقایسه با آخرین عرضه است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)