بازار آهن در سایه تحریم

بازار آهن در سایه تحریم
بازار آهن در سایه تحریم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • ج
    ج1398/11/03 - 06:48 پاسخ

    بابا یکی جلوی ترامپ رو بگیره یکدفعه هوای تنفسی رو تحریم کنه کلا خفه میشیم

  • رضا
    رضا1398/10/24 - 12:01 پاسخ

    یاد داستان طوطی وشکر افتادم ،که دزد به انبار بازرگان زد و همه چیز غیر از شکر را برد وطوطی هیچ واکنشی نشان نداد حالا جناب وزیر فقط از ورق تولید خودرو صحبت می‌کنه ،در صورتی که نیاز مردم تیر آهن و میلگرد وپروفیل هست که نجومی افزایش قیمت داشته و ایشان اصلا توجهی به این مورد ندارند

    • کاربر
      کاربر1398/10/25 - 14:10

      به علت این پیگیر ورق خودرو هستند چون داخل کشور نمیتونن ورق رویه خودرو را تولید کنن فقط پوشش قسمت های داخل خودرو استفاده میشه هر چند از همون گالوانیزه هم جهت تولید خودرو داخلی استفاده نمیکنن فقط موارد صادراتی مصرف میشه ولی پولشو میگیرن پس نهایتا سودی که از واردات ورق رویه حاصل میشه به مراتب بیشتر هست پس وارد کننده ها همراه با دستان پشت پرده به دنبال منافع خودشون هستندو فقطما مردم هستیم که متضرر میشیم.

  • متقاضی خرید
    متقاضی خرید1398/10/23 - 15:58 پاسخ

    با قیمتهایی که هر روز مصوب میشه در شرکت ها، در هر صورت مصرف کننده با ضرر روبرو میشه برای مدیران و مسولانی که اصلا نیازی ندارن مهم نیست چو کاملا سرمایه دار هستند و تو جامعه ما زندگی نمیکنن فقط روزمرگیشونا میگذرونن و خبر از گرونی ندارن. ورق خودرویی که تولید میشه ورق سیاه هست که فقط اسید شویی میشه نه گالوانیزه خودرویی ولی پولشو به قیمت گالوانیزه از مصرف کننده میگیرن.

    • کیان
      کیان1398/10/24 - 08:57

      همونطور که قبلا گفته بودم صدای خرد شدن استخوانهای کارخانجات کوچک فلزی به گوش میرسد

    • محمدی
      محمدی1398/11/03 - 18:39

      فقط مصرف کننده هست که ضرر میکنه تمام