بازار آهن در هفته ای که گذشت

بازار آهن در هفته ای که گذشت
بازار آهن در هفته ای که گذشت

شنبه هفته گذشته،بازار مقاطع با آرامش سپری شد. با وجود تعطیلاتی که پیش رو وجود داشت افزایش  و کاهش قیمت پیش بینی نمی شد. متوسط قیمت میلگرد 14 تا 25 در اهواز 16400 ریال و برای همین سایزها در اصفهان 16800 ریال بود. میانگین قیمت تیرآهن 14 – 16 و 18 در اصفهان هم 19600 ریال عنوان می‌شد. اما از روز یکشنبه زمزمه بالا رفتن قیمت‌ها شروع شد و روز چهارشنبه با توجه به افزایش قیمت شمش در بورس به یکباره 

شنبه هفته گذشته،بازار مقاطع با آرامش سپری شد. با وجود تعطیلاتی که پیش رو وجود داشت افزایش  و کاهش قیمت پیش بینی نمی شد. متوسط قیمت میلگرد 14 تا 25 در اهواز 16400 ریال و برای همین سایزها در اصفهان 16800 ریال بود. میانگین قیمت تیرآهن 14 – 16 و 18 در اصفهان هم 19600 ریال عنوان می‌شد. اما از روز یکشنبه زمزمه بالا رفتن قیمت‌ها شروع شد و روز چهارشنبه با توجه به افزایش قیمت شمش در بورس به یکباره قیمت‌ها افزایش یافت و تا پایان هفته میانگین قیمت میلگرد 14 تا 25 در اصفهان به 16900 ریال رسید در حالی‌که میلگرد 14 تا 25 در اهواز اعلام نمی‌شد و تیرآهن هم به 19800 ریال نزدیک شد. در حالی‌که تیراهن 16 کمتر پیشنهاد می‌شد در روز چهارشنبه تولیدکنندگان نبشی و ناودانی با توجه به افزایش قیمت تا هر کیلو 200 ریال فروش‌های خود را جمع کردند.

در این شرایط بالا رفتن قیمت ذوب اهن با توجه به اینکه این شرکت در ماه‌های گذشته در قیمت‌های پایین سبد میلگرد را فروخته و این موجودی‌ها در اختیار بنکدارهاست شتاب قیمت آن معادل با کارخانه‌های دیگر نیست. در 27 اردیبهشت ماه ذوب آهن سبد میلگرد را در پایه 15000 ریال فروخته اما در 31 خرداد ماه همین کالا را در قیمت 16210 ریال عرضه کرده.تفاوت قیمت 1200 ریال هنوز به بازار منتقل نشده است. میلگردی که در قیمت 16210 ریال در بورس فروخته شده با مالیات و ارزش افزوده بیش از 17600 ریال تمام می‌شود در حالیکه قیمت‌های بازار با مالیات و ارزش افزوده تازه به 17000 ریال نزدیک شده بنابراین بالا رفتن  قیمت میلگرد در روز ها وهفته های آتی کاملا منطقی است. کارخانه نیشابور کالاهای خود را در قیمت میانگین 16400 تمام شده در طول هفته اعلام کرده و قیمت را هم تغییر نداد. بیشتر دست‌اندرکاران در تعجب از سیاست این کارخانه هستند زیرا روند افزایشی بازار تاثیری در قیمت های این کارخانه ندارد. در هر حال به دلیل بالا رفتن قیمت شمش در بورس، قیمت تمام مقاطع با افزایش روبه رو خواهد شد. نباید فراموش کرد که قیمت قراضه ویژه از مرز هر کیلو 12000 ریال تمام شده عبور کرده است. با بالا رفتم قیمت مقاطع این روند ادامه دارد و دلیلی هم برای کاهش قیمت مجدد وجود ندارد. 

شرایط نرخ ورق در بازار داخلی

در روز شنبه قیمت ورق گرم با ضخامت 2 میلیمتر افزایش یافت. روز شنبه قیمت این کالا در بندر انزلی 22400 ریال و در بندر امام 22000 ریال پیشنهاد می‌شد اما در پایان هفته 22600 ریال در بندر انزلی پیشنهاد شد. در شرایطی ‌که محصول چین در بندر امام بی‌تغییر بود که ناشی از تعطیلات بازار بود. اما به دلیل نبود پیشنهاد از سوی کارخانه امام و نبود عرضه با حجم بالای کالای قزاق، قیمت این کالا همچنان افزایشی بوده و احتمالا این روند ادامه خواهد داشت. ورق‌های گرم ضخامت 5/ 2 تا 15 میلی‌متر محصول مبارکه روند صعودی داشت و تا پایان هفته با کیلویی 300 ریال افزایش نسبت به هفته قبل اعلام می‌شد. محصولات کاویان از روز شنبه با بالا رفتن  قیمت روبه‌رو‌ بود و تا پایان هفته هر کیلو 200 ریال بالا رفت در حالی‌که قیمت ورق‌های گرم محصول اکسین ثابت ماند. در هر حال، با وجود این شرایط همه پیش بینی می کنند که قیمت ورق افزایش می یابد چرا که به دنبال افزایش قیمت شمش قیمت اسلب هم تغییر می‌کند. ورق سرد با بازار بسیار آرامی روبه‌رو‌ بود و تغییر قیمتی در آن دیده نشد. به‌طور کلی به به دلیل تعطیلات این هفته و تعطیلات کارگری که تا پایان شهریور‌ماه برای کارخانه‌ها در راه است نباید انتظار تغییر قیمتی داشت. به‌خصوص آنکه موجودی این کالا فعلا برای این بازار راکد کافی است.

 

 

فروش ورق سیاه، فروش پروفیل، فروش ورق روغنی، فروش تیرآهن، فروش ورق گالوانیزه، فروش نبشی و فروش ناودانی ،در اهن پرایس با تضمین قیمت وکیفیت انجام میگیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما⬅ اینجا را کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)