بازار آهن همسو با نرخ ارز

بازار آهن همسو با نرخ ارز
بازار آهن همسو با نرخ ارز

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسانات کاهشی داشت و روی نرخ ۲۷ هزار و ۶۰ تومان معامله شد، در بازار آهن نیز ریزش نسبی و بعضا در برخی مقاطع ثبات قیمتی رویت شد.در واقع چنانچه دلار روند کاهشی را ادامه دهد به کانال ۲۶ هزار تومان وارد خواهد شد، در پی همین روند کاهشی بازار آهن...

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسانات کاهشی داشت و روی نرخ ۲۷ هزار و ۶۰ تومان معامله شد، در بازار آهن نیز ریزش نسبی و بعضا در برخی مقاطع ثبات قیمتی رویت شد.در واقع چنانچه دلار روند کاهشی را ادامه دهد به کانال ۲۶ هزار تومان وارد خواهد شد، در پی همین روند کاهشی بازار آهن مسیر نزولی نسبی را طی کرد اما از آنجاییکه نمی توان پیش بینی نمود که نوسان کاهشی دلار تا چه میزان ادامه یابد، دیروز برخی مبادی فروش مقاطع فروش خود را بسته اعلام کردند.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند: اصلاح قیمت های بازار آهن در هفته ی جاری نیز باید ادامه یابد چرا که قیمت های فعلی از نرخ تورم جلوت  است و فشار عرضه ها در بورس کالا و رکود سنگین تقاضا در بازار ادامه دارد.

شایان ذکر است در صورتیکه نرخ ارز وارد  کانال ۲۶ تومان نشود آنگاه در روزهای پیشرو شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود چرا که قیمت های فعلی بر اساس قیمت صادراتی و نرخ ارزنیما نسبتا منطقی است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : تثبیت نسبی بازار آهن

هرچند با کلیات کاهشی نرخ فولاد و همچنین ثبات نسبی باز هم خریدار چندانی به چشم نمی خورد، اصطلاحا می توان گفت بازار نخر شده است در حالیکه تایم کنونی و اصلاحات نسبی در حدی بوده است که زمان مناسبی برای خرید می باشد و چنانچه اتفاق ناگهانی رخ ندهد و یا جو روانی جدیدی حاکم نگردد با منطق و اصول بایستی بازار به روند افزایشی باز نگردد. 

با مشاهده قیمت روز آهن در روز گذشته نتیجه میگیریم که قیمت میلگرد کاهشی در حدود ۵۰ الی ۵۰۰ تومان داشته است.کف قیمتی میلگرد در روز گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و سقف قیمتی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. 
در بازار نبشی و ناودانی اکثر مبادی فروش ثبات قیمت نبشی و قیمت ناودانی را اعمال کرده اند و فقط یک شرکت کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعلام کرد.در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمت تیرآهن اعلام شد و در بخش شاخه فروشی کاهشی ۱۰ الی ۱۴۰ هزار تومانی در شاخه های پر فروش رویت شد.در بازار پروفیل نیز اکثر محصولات کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی را لحاظ کردند و بعضا برخی شرکت هانیز ثبات قیمت پروفیل را اعلام کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)