بازار آهن گرفتار نوسانات نرخ ارز

بازار آهن گرفتار نوسانات نرخ ارز
بازار آهن گرفتار نوسانات نرخ ارز

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در اکثر حوزه های مختلف زیرمجموعه بازار داخلی فولاد همچنان بصورت جسته و گریخته شاهد روند افزایش قیمت ها می باشیم. کارشناسان مهمترین عامل حمایتی این افزایش قیمت‌ها را روند ...

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در اکثر حوزه های مختلف زیرمجموعه بازار داخلی فولاد همچنان بصورت جسته و گریخته شاهد روند افزایش قیمت ها می باشیم. کارشناسان مهمترین عامل حمایتی این افزایش قیمت‌ها را  روند ملتهب و افزایشی بازار اسکناس ارز می دانند که ظاهرا بهانه لازم برای طی شدن روند صعودی بهای آهن آلات بازار داخلی فولاد را فراهم نموده است؛ بطوری که گزارش شده روند معاملات اخیر در بازارهای صادراتی برای فولادسازان بزرگ کشور درخور توجه و تا حدودی رضایت بخش بوده بطوریکه حجم تخصیص یافته شمش به بازارهای صادراتی تا دو ماه آینده عمدتا پیش فروش شده اند. 

توجه و تمرکز ویژه این روزهای دولت به صادرات غیرنفتی و ارز برگشتی حاصل از صادرات این کالاها از جمله فولاد به حسب مشکلاتی که در سمت تحریم های نفتی وجود دارد، موجب شده تا حد زیادی دست فولادسازان در کاهش سهیمه تخصیص یافته به بازار داخلی باز باشد؛ همین عامل خودش یکجور کمبود مقطعی عرضه در مواقع تقاضاهای انفجاری و هیجانی داخلی محسوب شده و روند نوسانات افزایشی بازار داخلی را شدت بخشیده و حمایت می‌کند. 

فولادسازان القایی هم این روزها با حمایت روند صعودی ارز و شرایط ملتهب بازارها، در روند صعودی بازار سنگ تمام می‌گذارند و در کنار عوامل مثبت یاد شده عنوان می‌کنند که کمبود مواد اولیه از جمله آهن اسفنجی و قراضه آهن عامل اصلی روند افرایشی آنهاست، اذعان می‌کنند که فولادسازان بزرگ در تامین مواد اولیه انها اهتمام لازم را ندارند و توجه انها این روزها یا بازارهای صادراتی است یا تامین مواد اولیه تولید محصول نیمه نهایی و نهایی خط تولید خودشان است. به هر حال در کنار کشف سطوح نرخهای بالاتر معاملات شمش در بورس کالا، یک‌پای اصلی پیش قراولان افزایش قیمت‌های داخلی فعلا همین فولادسازان حوزه القایی هستند که با افزایش قیمت شمش محرک روزانه حوزه نورد بخش خصوصی می شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • حبیب
    حبیب 1398/09/19 - 11:21 پاسخ

    سلام مهم این نیست که قیمت چند میشه مهم اینه که ما ثبات نداریم تصمیم بگیریم .یه بار باقیمت جهانی افزایش میدیم یه بار به خاطر بنزین گران میشه یه بار هم بخاطر افزایش قیمت دلار گران میشه .کلآ چیزی که به نفع مصرف کننده باشه نیست همش به نفع تولید کننده است.

  • سامان
    سامان1398/09/18 - 15:30 پاسخ

    سلام پس چرا وقتی دلار داشت پایین میمومدبازار دلار دشتخوش نوسانات کاهش قیمت نمیشد و پایین نمیومد همش کشکه یه عده دلال گردن کلفت دارن بازار میچرخونن.ولی یه چیو مطمنم ایجوری چرخ نمیچرخه یا ایوری میشه یا اوری

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/09/18 - 15:22 پاسخ

    ما دلمون می خواد بخریم ولی پول نداریم حالا بشه 10هزار تومان

  • محمدی
    محمدی1398/09/18 - 13:25 پاسخ

    مصرف کننده خرید انجام بده بازار دوباره برمیگرده روی ۵۵۰۰