بازار داغ بورس اوراق بهادار

بازار داغ بورس اوراق بهادار
بازار داغ بورس اوراق بهادار

اگرچه شنیده ها حاکی از این است که دولت به فعالان بازار اعلام داشته است که با هرگونه افزایش قیمت بازارهای کالایی تا اطلاع ثانوی مخالف بوده و درصدد است تا در صورت تمایل به هرگونه سرمایه گذاری در مواجه...

اگرچه شنیده ها حاکی از این است که دولت به فعالان بازار اعلام داشته است که با هرگونه افزایش قیمت بازارهای کالایی تا اطلاع ثانوی مخالف بوده و درصدد است تا در صورت تمایل به هرگونه سرمایه گذاری در مواجه با نقدینگی مازاد، شامل نوسان گیری یا ترس از کاهش سرمایه ناشی از تورم توجه بیشتری به توزیع در بورس اوراق بهادار داشته باشد اما کماکان شاید جهش های پلکانی قیمت ها در بازار آهن طی روز گذشته بوده ایم.

این نوع نگاه از نظر جمعی کثیری از کارشناسان معقول به نظر می رسد چراکه آنها معتقدند که دولت دلیلی نمیبیند که در بازار کالایی به خصوص بازار داخلی فولاد سرمایه‌گذار را به جهت ترس از کاهش ارزش نقدینگی خود اقدام به خرید مازاد و دپوی غیر ضروری حمایت کند، بدین منظور حتی وسوسه های این چنینی را هم به سمت بورس اوراق بهادار هدایت می کند.

شرکت های سمت عرضه و تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور هم این روزها در بازار سرمایه، پله های ترقی را چند تا یکی و با سرعت نجومی در حال طی کردن هستند، اعداد و ارقام بازار سرمایه در خصوص صعود سهام فولادسازان واقعا خیره کننده و چشم گیر هستند که البته در نهایت شکوفایی این صنایع به نفع مصرف کنندگان واقعی و به عبارت واضح تر مردم جامعه نیز می باشد. طی همین زمان کوتاه چندین نماد فولادی را شاهد هستیم که رکورد افزایش ۵۰ درصدی سرمایه را چه در بازار آهن و چه در بازار فولاد زده‌اند؛ از این رو هنوز هیچ انگیزه ای از بابت نوسان گیری مجدد قیمت ها در بازار آهن طی روز گذشته نتوانسته ذهن عوام را متقاعد کند. البته بدیهی است که هدف یک بنگاه اقتصادی افزایش سود بیشتر باشد، اما مشکل اینجاست که وقتی که این بنگاه های اقتصادی خیلی بزرگ و با نفوذ باشند، راضی نگه داشتن آنها برای دولت بسیار سخت خواهد شد؛ کما اینکه در  چند سال اخیر به شدت با این نوع موضاعات درگیر بودیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)