بازار صادراتی فولاد با مشکل مواجه شد

بازار صادراتی فولاد با مشکل مواجه شد
بازار صادراتی فولاد با مشکل مواجه شد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دنبال بالا رفتن قیمت دلار شرکت های بزرگی که طی سال گذشته به علت رکود در بازار داخلی به صادرات روی آورده بودند، با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شدند بطوری که اکثر این شرکت ها از  قفل شدن تجارت در حوزه فرامرزی فولاد خبر داده اند. از جمله این شرکت ها، شرکت فولاد خوزستان می باشد که طی آخرین خبر منتشر کرده به سازمان بورس پیش‌بینی تعدیل مثبت سود سهام به دلیل افزایش درآمد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دنبال بالا رفتن قیمت دلار شرکت های بزرگی که طی سال گذشته به علت رکود در بازار داخلی به صادرات روی آورده بودند، با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شدند بطوری که اکثر این شرکت ها از  قفل شدن تجارت در حوزه فرامرزی فولاد خبر داده اند.

از جمله این شرکت ها، شرکت فولاد خوزستان می باشد که طی آخرین خبر منتشر کرده به سازمان بورس پیش‌بینی تعدیل مثبت سود سهام به دلیل افزایش درآمد ناشی از فروش خود داشته است. این شرکت در سال گذشته بیشتر محصولاتش را صادر کرده است. این در شرایطی است که طبق گفته بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان، بعد از اعلام قیمت ارز و معین نبودن شرایط صادر کنندگان بازار تجارت فرامرزی قفل شد.

بهمن تجلی زاده در ادامه افزود: این مشکل برای تمام صادر کنندگان بوجود آمده و در شرایط فعلی همه با مشکل مواجه شده اند. با توجه به شرایط بوجود آمده، فروش های صادراتی تنها به دلیل تعهدات قبلی صورت گرفته و روند بازگشت نرخ ارز آن هنوز معین نیست.

وی عنوان کرد: میزان تولید شمش در سال گذشته سه میلیون و 770 هزار تن بوده است که از این میزان حدود دو میلیون و 770 هزار تن صادر شده و مابقی آن در تامین نیاز داخل بکار رفته است. متاسفانه مشکلات بوجود آمده قدرت پیش بینی و برنامه ریزی را از ما گرفته است، در صورتیکه این وضعیت ادامه دار باشد موجب انتشار گزارش های  منفی شرکت‌های بورسی خواهد شد که مسولان مربوطه در سازمان بورس برای حل ان باید اقدامات لازم را انجام دهند. طی گزارش‌های این شرکت به سازمان بورس نرخ تسعیر ارز در سال گذشته برای عملکرد ۱۱ ماهه، ۴ هزار و ۴۵۰ تومان برآورد شده بود؛ در حالی که در اسفند ماه ۴ هزار و ۸۱۱ تومان محقق شده است. بنابراین دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، در روند عملکرد شرکت تاثیر محسوسی خواهد گذاشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)