بازار فولاد از نرخ ارز تبعیت می کند

بازار فولاد از نرخ ارز تبعیت می کند
بازار فولاد از نرخ ارز تبعیت می کند

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی، مدیر‌عامل فولاد‌مبارکه در گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری می توانیم این قول را بدهیم که قیمت ها در فولاد مبارکه متاثر از کاهش عرضه یا کاهش تولید افزایش نخواهد یافت. اما موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که مواد اولیه برخی از محصولات فولادی اعم از مواد نسوز و فروآلیاژ ها وارداتی هستند، از این رو افزایش قیمت ارز و قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی، مدیر‌عامل فولاد‌مبارکه در گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری می توانیم این قول را بدهیم که قیمت ها در فولاد مبارکه متاثر از کاهش عرضه یا کاهش تولید افزایش نخواهد یافت. اما موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است  که مواد اولیه برخی از محصولات فولادی اعم از مواد نسوز و فروآلیاژ ها وارداتی هستند، از این رو افزایش قیمت ارز و قیمت های جهانی بر ان ها تاثیر گذار خواهد بود. طبق گفته بهرام سبحانی، افزایش نرخ ارز موجب بالا رفتن هزینه ها خواهد شد. بطوری که طی ماه های اخیر برخی از مواد اولیه مصرفی با افزایش بسیار زیادی مواجه شده است. بطور مثال؛ الکترود گرافیتی که برای فولاد در کوره‌های قوس‌الکتریکی استفاده می‌شود، طی سال گذشته از ۲۵۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلارافزایش قیمت داشته است، این یعنی در همین بخش هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: همچنین در صورتی که دستمزد کارگران در سال جاری با 20 درصد افزایش مواجه شود، بطور یقین بر قیمت های نهایی تاثیر خواهد گذاشت و شاهد افزایش قیمت محصول تمام شده خواهیم بود. وی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت محصولات فولادی در سال جاری گفت: پیش بینی قیمت فولاد و محصولات فولادی در سال جاری امکان پذیر نبوده، اما می توانیم این قول را بدهیم که ما در داخل کشور با کاهش میزان تولید و عرضه موجب افزایش قیمت ها نخواهیم شد و با بررسی وضعیت بازار سعی در افزایش میزان تولید خواهیم داشت.

مدیر عامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال گذشته خاطر نشان کرد: طی این مدت عواملی همچون خارج شدن صنایع پایین دستی ازرکود، موجب قوت بازار فولاد شد و باعث شد تا این بازار تحرک داشته باشد و به دنبال این امر نه تها میزان تولید در بخش فولاد افزایش یافت، بلکه این بخش برای تامین نیاز داخل صادرات خود را کاهش داد.

بهرام سبحانی در اخر خاطر نشان کرد: سال 96 برعکس سال 95 پیش رفت. در سال 95 به فولاد سازان خرده می گرفتند که چرا قیمت عرضه فولاد ایران در بازار های جهانی ارزان تر از بازارهای داخلی است، اما سال گذشته قیمت ها ثابت شد و میزان نوسان آن حدود 3 تا 4 درصد اعلام شد و قیمت نهایی فروش ما در داخل از قیمت FOB (تحویل بار کشتی در مبدأ) کشورهای تولیدکننده فولاد در خارج از مرزها پایین‌تر بوده است. حتی در قیمتی که شورای رقابت برای فولاد داخلی تعیین کرد گفته شد که منطبق بر قیمت FOB دریای سیاه باشد که شاهد بودیم که قیمت داخلی فولاد در هر تن تا ۳۰۰ هزار تومان از قیمت FOB دریای سیاه ارزان‌تر بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)