بازار فولاد به دور از نوسان قیمت

بازار فولاد به دور از نوسان قیمت
بازار فولاد به دور از نوسان قیمت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، پس از نوسانات نرخ ارز انواع مختلف محصولات فولادی نیز با افزایش نرخ همراه شدند و در حال حاضر نیز در رکود تقاضا به سر می برند. این در حالی است که در اسفند سال 96 مصوبه ای از سوی وزارت صنعت و معدن تصویب شد که طبق آن افزایش قیمت انواع محصولات فولادی تا پایان خرداد ماه به دور از انتظار بود. این مصوبه بر مبنای تولید داخلی نهاده های فولادی بود از این رو نوسانات ارز نمی توانست بر 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، پس از نوسانات نرخ ارز انواع مختلف محصولات فولادی نیز با افزایش نرخ همراه شدند و در حال حاضر نیز در رکود تقاضا به سر می برند. این در حالی است که در اسفند سال 96 مصوبه ای از سوی وزارت صنعت و معدن تصویب شد که طبق آن افزایش قیمت انواع محصولات فولادی تا پایان خرداد ماه به دور از انتظار بود. این مصوبه بر مبنای تولید داخلی نهاده های فولادی بود از این رو نوسانات ارز نمی توانست بر روی آن اثرگذار باشد. البته موضوعی که مطرح است شوک وارد شده به خریداران و فروشندگان پس از افزایش نرخ ارز می باشد. نوسان های اخیر ارزی باعث شد تا مبادله ی کالا در این بازار با کاهش رو به رو باشد.
امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش یا ثبات قیمت محصولات فولادی اظهار کرد: از خرداد به بعد شاهد افزایش یا نوسان قیمت محصولات فولادی نخواهیم بود و این سیاست به دلیل بازگشت آرامش در بازار از سوی وزاتخانه صورت گرفته است. با اطمینان می گویم که تا پایان سال روند قیمتی بر این مبنا پیش خواهد رفت که قیمت همچنان در ثبات باقی بماند. بیشتر کالاهای صنایع معدنی در بورس کالا قیمت گذاری می شوند و کارخانه هایی که برای قیمت گذاری در بورس شرکت نکرده اند باید وارد بورس شده یا به صورت مناسب قیمت گذاری شوند.
وی در ادامه بیان کرد: تمام تلاش ما بر این مبنا است که آرامش بازار حفظ شود بنابراین باید قیمت ها با ثبات باشد تا جو روانی بازار را پریشان نکند. سعی ما در امسال بر این است که نرخ محصولا را بدون تغییر نگه داریم تا هر کسی با توجه به نرخ ارز، اقدام به افزایش نجومی قیمت های اعلامی خود نکرده و جو بازار را بر هم نزند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)