بازار فولاد جهانی در آستانه پیشرفت

بازار فولاد جهانی در آستانه پیشرفت
بازار فولاد جهانی در آستانه پیشرفت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، براساس آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد، تولید این محصول در سال 2017 در جهان حدو د یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تن بوده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تن رسد و با رشد 26 میلیون تنی مواجه گردد. در شرایطی این اتفاق رخ داد که نیمی از این میزان تولید در اختیار کشور چین که ابر قدرت فولاد جهان است، قرار دارد . طبق گزارشات منتشر شده از متال بولتن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، براساس آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد، تولید این محصول در سال 2017 در جهان حدو د یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تن بوده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تن رسد و با رشد 26 میلیون تنی مواجه گردد.

در شرایطی این اتفاق رخ داد که نیمی از این میزان تولید در اختیار کشور چین که ابر قدرت فولاد جهان است، قرار دارد. طبق گزارشات منتشر شده از متال بولتن، میزان تولید فولاد اژده های زرد 3درصد در سال 2018 افزایش خواهد یافت و به میزانی حدود 4/882 میلیون تن خواهد رسید.

در اینباره نارندران رئیس کمیته اقتصاد جهانی می گوید: پیشرفت در بازار جهانی فولاد دلگرم کننده می باشد و سال گذشته با اینکه میزان رشد تولید رقم چندان زیادی نبود اما با توجه به سیاست های محدود کننده ای که در برخی کشورها وجود دارد، این میزان رشد مناسب تلقی می شود. طبق گفته های نارندران میزان عملکرد در تمام مناطق بجز منا و ترکیه بیش از انتظار مطلوب بوده اما با این حال همچنان خطرهایی وجود دارد که بازارهای فولادی دنیا را تهدید می کنند که از جمله این موارد افزایش خطرات پوپولیسم و سیاست‌های حمایتی، تغییرات سیاستی در ایالات متحده، بروز شرایط عدم اطمینان در اتحادیه اروپا، تضعیف چین و... هستند که تهدید برای این بازارها بشمار می روند هرچند که به گفته رئیس کمیته اقتصاد جهانی در حال حاضر این خطرها کنترل شده هستند.

  نارندران در ادامه افزود: در حال حاضر میزان تقاضای جهانی رو به بهبود است و این روند در آینده هم ادامه دار خواهد بود، زیرا فعلا کشور فعالی که بتواند همانند موتور محرک عمل کند و جایگزین چین شود، وجود ندارد و به دلیل عوامل تکنولوژیکی و محیطی در آینده، رشد تقاضای فولاد همچنان قابل پیش بینی می باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)