بازار فولاد در شوک بسر می برد

بازار فولاد در شوک بسر می برد
بازار فولاد در شوک بسر می برد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن نرخ ارز طی روز های اخیر تاثیرات بسزایی بر بازار فولاد گذاشته و موجب شده تا شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد در تمامی مقاطع فولادی باشیم. با وجود این شرایط، کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این عقیده اند که این نوسانات قیمتی کاملا غیر منطقی و غیر واقعی می باشد و همان اندازه که این افزایش قیمت غیر واقعی است، نا پایدار هم می باشد و بزودی شاهد ثبات قیمت در بازار خواهیم بود. زیرا به دنبال این

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن نرخ ارز طی روز های اخیر تاثیرات بسزایی بر بازار فولاد گذاشته و موجب شده تا شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد در تمامی مقاطع فولادی باشیم. با وجود این شرایط، کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این عقیده اند که این نوسانات قیمتی کاملا غیر منطقی و غیر واقعی می باشد و همان اندازه که این افزایش قیمت غیر واقعی است، نا پایدار هم می باشد و بزودی شاهد ثبات قیمت در بازار خواهیم بود. زیرا به دنبال این اتفاقات، تقاضای واقعی در بازار از بین رفته و در حال حاضر تنها تقاضا های انباری به منظور تکمیل موجودی انبار ها وجود دارد. مورد دیگری که می توان به عنوان دلیلی برای برگشت ثبات قیمت ها به بازار به آن اشاره نمود، برجسته شدن مجدد نقش واسطه‌ها و خریدهای دلالی می باشد.

در شرایط فعلی و در حالی که بازار دچار افزایش قیمت های هیجانی و غیر منتظرانه شده است، به عقیده اکثر کارشناسان و فعالان با سابقه در این بازار  رخ داد برای بازار های صادراتی و داخلی فولاد اصلا خوش بینانه نمی باشد زیرا این خرید ها در شرایط ثبات بازار انجام نشده و این امر منطقی نمی باشد. با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی نوسانات بازار اهن و فولاد به این مهم دست یافتیم که قیمت ورق 2 میل فولاد مبارکه طی روز های اخیر 12 درصد افزایش داشته است که این میزان افزایش قیمت غیر مجاز بوده و کاملا غیر منطقی می باشد.

در روز های اخیر بالا رفتن قیمت ها در بازار آهن آلات و مقاطع فولادی موجب شده تا یک جو روانی بوجود آید. بصورتیکه اکثر سرمایه در غیاب دسترسی به ارز به سمت بازار فولاد سرازیر شده اند. در این بین اولین محصولی که در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شد، آهن اسفنجی بود که در بورس کالا یک روزه از مرز 80 تومان افزایش گذشت. پس از آن شمش القایی در بازار با افزایش قیمت مواجه شد و بعد از این دو محصول شاهد افزایش قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق به اندازه ۱۲ درصد بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)