بازار فولاد غرق در سفته بازی

بازار فولاد غرق در سفته بازی
بازار فولاد غرق در سفته بازی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد کشور، گام در مسیر روشنی گذاشته است که یک سوی آن، چشم‌ انداز رو به رشد برای تامین نیاز داخلی و دست یابی به بازار های هدف صادراتی است و سوی دیگر آن، استفاده از توان داخلی، بومی ‌سازی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد کشور، گام در مسیر روشنی گذاشته است که یک سوی آن، چشم‌ انداز رو به رشد برای تامین نیاز داخلی و دست یابی به بازار های هدف صادراتی است و سوی دیگر آن، استفاده از توان داخلی، بومی ‌سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیار های روز دنیا است.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اجرای این رویکرد با محوریت فولاد مبارکه، اکنون چشم‌ انداز روشن‌ تری پیش روی صنعت فولاد و سایر صنایع معدنی دیگر قرار داده و البته تولید کنندگان تجهیزات مورد نیاز این صنعت را امیدوار به ادامه مسیری کرده است که دستیابی به جایگاه بالاتری را در سال‌ های پیش رو نوید می‌ دهد.

اکنون علاوه بر اینکه کمیسیونی به‌ طور دائمی در فولاد مبارکه اصفهان راه‌ اندازی شده تا پل ارتباطی میان تولید کنندگان داخلی با صنعت فولاد کشور باشد، قرار است که اقتصادی غیر نفت ‌پایه در کشور پی‌ ریزی شود که ثمرات آن، عدم وابستگی به دلار های نفتی و دوری از تحریم‌ ها و محدودیت‌ هایی است که به واسطه نفتی بودن اقتصاد ایران شکل گرفته است. اولین بخش از فعالیت فولاد مبارکه برای توجه هر چه بیشتر به توانمندی‌ های تولید کنندگان داخلی در صنعت فولاد، برگزاری نمایشگاهی بود که ثمرات بسیار ارزشمندی برای بخش صنعت کشور به جای گذاشت.
 از این رو بازار فولاد همان ‌طور که در برابر افت قیمت دلار مقاومت کرد، در برابر رشد نرخ هم واکنش چشمگیری از خود نشان نداد که نشان می‌دهد تاکنون اثرگذاری این داده مهم بر بازار فولاد کاهش یافته است. این سیگنال این احتمال را مطرح می‌کند که اگر دلار باز هم افت نرخ داشته باشد، بازار فولاد کمتر به آن توجه نشان خواهد داد. لبته اگر روند صعودی قیمت دلار همین‌گونه ادامه یابد می‌توان گفت پتانسیل رشد نرخ ناچیزی را برای فولاد به همراه دارد.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)