بازار فولاد مملو از نقدینگی های خطرناک

بازار فولاد مملو از نقدینگی های خطرناک
بازار فولاد مملو از نقدینگی های خطرناک

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد بوده ایم، تحرکاتی که بیشتر شبیه به سیگنال های روانی می باشد. بازاری که طی هفته های اخیر با کاهش تقاضای واقعی و افزایش قیمت رو به رو شده است. البته افزایشی که به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار غیر واقعی بوده و تنها یک جو روانی می باشد.  در حال حاضر موضوع نقدینگی مجددا بازار را دچار چالش کرده و بازار فولاد را وارد دوره جدیدی از افزایش قیمت ها کرده است 

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد بوده ایم، تحرکاتی که بیشتر شبیه به سیگنال های روانی می باشد. بازاری که طی هفته های اخیر با کاهش تقاضای واقعی و افزایش قیمت رو به رو شده است. البته افزایشی که به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار غیر واقعی بوده و تنها یک جو روانی می باشد.

 در حال حاضر موضوع نقدینگی مجددا بازار را دچار چالش کرده و بازار فولاد را وارد دوره جدیدی از افزایش قیمت ها کرده است که این بار برخلاف سری های گذشته که پس از افزایش قیمت ها در بازار متقاضیان انتظار ثبات و یا کاهش قیمت ها را داشتند، دیگر شاهد ثبات یا کاهش نبودیم و قیمت ها بی رویه در حال افزایش می باشد که همین امر نشان دهنده ورود غول نقدینگی به بازار فولاد است. با توجه به خبر های منتشر شده، احتمال ادامه دار بودن این روند وجود دارد اما تجربه نشان داده است که غول نقدینگی بیشترین تاثیر را از برخی سیگنال های روانی می گیرد. در شرایط فعلی یکی از این عوامل را می توان افزایش قیمت سکه و دلار دانست. بدین معنا که چنانچه قیمت دلار  و سکه ادامه دار باشد، روند بازار فولاد نیز افزایشی خواهد بود.

وضعیت فعلی و احتمالات گفته شده در حالی است که در روز گذشتته بازار سکه و دلار یک حرکت مثبت داشته و قیمت سکه اندکی کاهش یافته است. احتمال کاهش در بازار دلار نیز وجود دارد، این بدین معنی است که چنانچه این سیگنال های روانی خودنمایی کند و به صورت مداوم وارد یک مسیر کاهشی شود، و از طرفی دیگر نقدینگی از بازار خارج گردد، شاهد تغییر جو روانی بوجود آمده در بازار خواهیم بود. اگرچه هنوز به قطعیت نمی توان گفت که این اتفاقات رخ خواهد داد یا خیر، اما چنانچه این کاهش قیمت ها در بازار سکه و دلار ادامه پیدا کند، بازار فولاد نیز می تواند از این فاز هیجانی و افزایشی خارج شده و موجب ایجاد عرضه و تقاضای واقعی در این بازار خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)