بازار فولاد نیازمند تدبیر بیشتر

بازار فولاد نیازمند تدبیر بیشتر
بازار فولاد نیازمند تدبیر بیشتر

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، برخی تولید کنندگان فولاد بر این معتقد هستند که ، نمی‌توان ادعا کرد که تحریم ‌های امریکا بر بازار صادراتی ایران بی ‌تاثیر بوده است، اما برای رسیدن به اهداف صادراتی فولاد باید تمام بخش‌ های این صنعت از جمله بخش خصوصی ...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، برخی تولید کنندگان فولاد بر این معتقد هستند که ، نمی‌توان ادعا کرد که تحریم ‌های امریکا بر بازار صادراتی ایران بی ‌تاثیر بوده است، اما برای رسیدن به اهداف صادراتی فولاد باید تمام بخش‌ های این صنعت از جمله بخش خصوصی و انجمن ‌ها تا دولت با هم‌ اندیشی بیشتر رسیدن به اهداف صادراتی را محقق کنند.
بنا بر این بازار داخلی ایران با مازاد تولید رو به‌ رو است و اگر تولید کنندگان بخواهند کم‌ و بیش با ظرفیتی که دارند به تولید ادامه دهند، باید به سمت صادرات پیش بروند که با توجه به تحریم‌ های امریکا این موضوع نیز قدری مشکل به‌ نظر می‌ رسد، از این‌ رو شاهد کاهش صادرات برخی از شرکت‌ های بزرگ فولادی در کشور هستیم.
البته تولید کنندگان فولاد برای صادرات راهکار هایی پیش‌ رو دارند و به این معنا نیست که کل بازار صادراتی آنها تعطیل شده است. بنا بر این باید به کمک دولت و بخش خصوصی و با همکاری انجمن‌ های مربوط و تولید کنندگان به‌ ویژه واحد های صادرات‌ محور، بسته ‌ای متناسب با تحریم ‌ها تنظیم کرد.
اگر صادرات کشور کاهش یابد، بازار داخلی با کاهش نرخ بیشتری رو به‌ رو خواهد شد. البته اگر نرخ داخلی کاهش پیدا کند، بازار های عراق و افغانستان که بهترین بازار ایران هستند، به ‌دنبال نازل‌ ترین نرخ از ما خواهند بود. تحریم‌ ها آثار خود را بر جای می‌ گذارند، اما تولید کنندگان با راهکار هایی که در پیش می‌ گیرند، می ‌توانند این آثار را به کمترین میزان برسانند و این موضوع در گرو همدلی و مشارکت بیشتر بخش‌ های این صنعت با یکدیگر است. اگر مشوق ‌های بیشتری به صادر کنندگان ارائه نشود، بازار صادراتی فولاد ایران در سال جاری با توجه به رکود داخلی و نبود بازار پایدار صادراتی رونق نخواهد گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)