بازار میلگرد در دست دولتی ها

بازار میلگرد در دست دولتی ها
بازار میلگرد در دست دولتی ها

نکته ی قابل توجه در این روزهای بازار آهن رکود ایجاد شده در بازار داخلی مصرف میلگرد آجدار می باشد که همین حجم  اندک تقاضای روزمره بازار داخلی نیز توسط عرضه کنندگان قدرتمند دولتی که در نرخ کف بازار فعالیت می کنند...

نکته ی قابل توجه در این روزهای بازار آهن رکود ایجاد شده در بازار داخلی مصرف میلگرد آجدار می باشد که همین حجم  اندک تقاضای روزمره بازار داخلی نیز توسط عرضه کنندگان قدرتمند دولتی که در نرخ کف بازار فعالیت می کنند، تامین می شود؛ در واقع فاصله قیمتی بین دو مبدا کف و سقف قیمت ها در بازار داخلی میلگرد آجدار به قدری زیاد است که اگر خریدار از جنوبی ترین کارخانه واقع در کشور به شمالی ترین نقطه کشور میلگرد آجدار مورد نیاز خود را با قبول کرایه حمل کیلویی ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومانی، تامین کند ادعای کذبی نمی باشد مقرون به صرفه  تر  بودن تهیه آن از ناحیه محل فعالیت خود خریداران... البته فرایند تخلیه انبارها و تجدید موجودی آن به واسطه رکود بی سابقه ای که از سمت مصرف کنندگان در بازار حاصل شده ممکن است ماه ها به طول بیانجامد. 

همانطور که می دانیم  عمده فعالیت اکثر نوردکاران حوزه خصوصی هم در شرایط فعلی محدود به تولید و تامین سایزهای خاص یا ریز از قبیل سایز ۶ تا ۱۲ با فراهم نمودن شرایط خاص چون فروش عرفی و ... برای فروش محصولاتشون روی آورده اند. به گزارش آهن پرایس شرایط حاکم بر بازار آهن مطلوب فعالان این حوزه نبوده و آنها در صدد هستند تا بتوانند با اندکی تغییر در مارجین ها از نقطه سربه سر تولید تا حدی فاصله گرفته و رهایی پیدا کنند؛ اما بازار مصرفِ سرد و کم‌رمق داخلی به همراه رکود و کسادی مضاعفی که در سمت خریداران فعلا اجازه اینکار را به آنها نداده است.

این ثبات پابرجا و یا حتی روند کاهشی در اکثر بازارهای کالایی از جمله بازار آهن و عملکرد موفق بانک مرکزی طی چند ماه گذشته در حفظ ثبات نرخ ارز، فارغ از هرگونه التهاب آفرینی های سیاسی و جنگ روانی موجود در حوزه خارجی متاثر از بیگانگان، تا جایی در فرونشاندن التهاب بازار مفید واقع شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • رضا
    رضا1398/08/01 - 09:11 پاسخ

    سلام ،خسته نباشید ،میشه لطفا توضیح بدید این افزایش قیمت میلگرد به چه دلیلی صورت گرفته ،وآیا پایدار هست یا نه ، با تشکر

    • محمود
      محمود1398/08/01 - 13:24

      سلام توی مملکت ما دنبال دلیل نباشید ، این افزایش ها سلیقه ای ست ، مسئول نداریم که ما!!!!!!!!!!!!!!!!!!