بازار نیمه تعطیل فولاد

بازار نیمه تعطیل فولاد
بازار نیمه تعطیل فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هر ساله با عبور از فصل مصرف و همچنین ورود به فصل پاییز، شاهد آغاز یک دوره سه ماهه رکود تا دی ماه و شروع خریدهای عیدانه خواهیم بود. به ویژه طی سال جاری که آمارهای اقتصادی حاکی از کسری بودجه، کاهش...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هر ساله با عبور از فصل مصرف و همچنین ورود به فصل پاییز، شاهد آغاز یک دوره سه ماهه رکود تا دی ماه و شروع خریدهای عیدانه خواهیم بود. به ویژه طی سال جاری که آمارهای اقتصادی حاکی از کسری بودجه، کاهش در آمدهای دولت و کاهش پروژه های عمرانی و ساختمانی در نیم سال دوم است.

در ساعات پایانی بازار نیمه تعطیل روز پنج شنبه هفته اخیر، با توجه به اخبار کسب شده از بازار مقاطع طویل فولادی، صرف نظر از برخی تغییرات جزئی در این بازار، دیده ها و شنیده ها حاکی از آن است که همچنان شاهد ثبات در این بازار هستیم و در کل در هفته ‌ای که گذشت، علی رغم برخی نوسانات جزئی در حوزه تیرآهن ها، در مجموع ثبات در شاخص نرخ بازار میلگرد آجدار داخلی کشورحاکم بود. قیمت تیرآهن ذوب آهن کمی افزایشی شد که دلیل اصلی آن کاهش موجودی انبارها و محدویت عرضه این محصول در بازار شنیده شد که البته دو روز آخر هفته شاهد ثبات و گاها کاهش نرخ سایزهای ۱۴ تا ۱۸ بودیم.

طی هفته جاری با توجه به تعطیلی های پیش رو احتمالا معاملات بورس فلزات هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و شاید از عرضه های بزرگ فلزی خبری نباشد؛ با وجود اینکه معاملات انجام شده در حوظه محصولات ذوبی نشان از استقبال بیشتر خریداران از عرضه های سبدهای تیرآهن سبک و سنگین ذوبی دارد. هرچند قیمت بالاتر در دو عرشضه آخر که به خرید مشتریان نیز منجر شد، احتمال افزایش قیمت محصولات ذوبی در دو ماه پیش رو را در بر دارد اما شرایط تقاضای موجود و موثر بازار به نحوی است که این افزایش احتمالی را نیز با تردید مواجه خواهد کرد. تنها امید بازار فولاد برای خروج از این وضعیت، صادرات بیشتر و ایجاد تعادل در بخش عرضه و تقاضا می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محسن
    محسن1398/06/17 - 10:48 پاسخ

    تعادل عرضه و تقاضا از نظرتون یعنی 🤣🤣🤣 صادرات به کجا 😂😂😂