بازگشت امید به بازار آهن

بازگشت امید به بازار فولاد
بازگشت امید به بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیرعامل فولاد مبارکه اذعان داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده و همکاری خوب مسئولین کشور به‌ زودی مشکل تأمین سنگ‌آهن فولادسازان کشور نیز...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیرعامل فولاد مبارکه اذعان داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده و همکاری خوب مسئولین کشور به‌ زودی مشکل تأمین سنگ‌آهن فولادسازان کشور نیز مرتفع خواهد شد. وی هم چنین بیان داشت که برای اهمیت توسعه تولید محصولات ویژه در شرکت، تیم‌های تحقیقاتی می بایست برای گسترش تولید محصولات خاص برنامه‌های مدونی داشته باشند و با همکاری واحدهای تولیدکننده شرایطی فراهم کنند تا هرگاه نیاز باشد، محصولات جدید را به هر میزان که سفارش داشته باشیم، تولید کنند و توانمندی تولید پایدار در شرکت همچنان با قوت و صلابت ادامه داشته باشد.

عظیمیان در ادامه افزود: یک واحد پایلوت برای تولید برخی محصولات جدید در نواحی خاص در شرایط فعلی بسیار با اهمیت است. همان‌گونه که این واحد پایلوت در ناحیه آهن‌سازی شرکت وجود دارد، باید با مطالعه طرح و بررسی‌های دقیق به سمتی حرکت کنیم که در واحدهای پایلوتِ کوچک‌تر از خطوط اصلی، ابتدا محصولات جدید تولید شود تا بتوان با صرف کمترین هزینه در مواد اولیه، نیروی انسانی و وقت، به اطلاعات عدم و نفع تولید محصول جدید دست یافت. موضوع دیگر نگران کننده تأمین سنگ‌آهن و میزان موجودی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی شرکت می باشد که مهندس عظیمیان در این خصوص اذعان داشتند که: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده و همکاری خوب مسئولین کشور ان‌شاءالله به‌ زودی مشکل تأمین سنگ‌آهن فولادسازان کشور نیز مرتفع خواهد شد.

در دوره جنگ اقتصادی همه مسئولان می بایست به دور از نگاه منطقه ای به فکر افزایش توان اقتصادی و گسترش رونق تولید در کشور بوده و اما نباید فراموش کنند که این دستاورد بزرگ صنعتی کشور که درست در زمان جنگ و با اولویت دست‌یابی به تولید ورق و رهایی از وابستگی به واردات ساخته شده است، سرمایه ملی است؛ از این‌ رو همه مردم و مسئولان باید به‌ دور از هرگونه نگاه منطقه‌ای و قومی از دل‌ و جان برای حفظ و ارتقای آن همت کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • ارام
    ارام1398/06/08 - 01:47 پاسخ

    با ورود به ماه محرم قیمتها بیشتر میریزه .لطفا از خرید هیجانی اجتناب کنید تا قیمتها منصفانه بشه

  • فرهاد
    فرهاد1398/06/06 - 21:23 پاسخ

    البته من نگفتم که آهن باید گرون باشه من هم راضیم تا ارزون بشه ولی نمیزارن. من منظورم این هست که وقت خود را تلف نکنیم چون هر چقدر دیر بجنبیم به ضرر خودمان تموم میشه پس ما کارهایمان را باید به جلو ببریم. تشکر از اظهار نظرتان دوست عزیز. ممنون.

  • فرهاد
    فرهاد1398/06/06 - 14:49 پاسخ

    سلام. دوستان شما چرا خودتان را قول میزنید. دولت وقتی میگه ما باید به قیمت جهانی نزدیک شویم این یعنی اینکه قیمتها الان تقریبا منطقی هستند. ارزانی آهن فکر نکنید که به مصلحت است نه چون صنعت آهن آلات صنعتی پایه هست و همه ساختارها به آهن مربوط میشود و اگر خدای ناکرده این صنعت از بین رود تمام کارخانه ها با مشکل روبرو میشوند و این یعنی فاجعه چون در آن صورت معضل بیکاری صد چندان میشود. پس دوستان بیخودی جو کاهشی ندیم و هیچکس را گمراه نکنیم. بیایید همه را تشویق کنیم برای رونق تولید چون در آن صورت هست که بحرانها را پشت سر خواهیم گذاشت و راهها هموارتر خواهد شد. دوستان قیمت یک کیلو آهن الان برابر است با یک پفک نمکی که اصلا قابل قیاس نیست چون اگه بعضی از جنسها نباشد مشکلی پیش نمیاد ولی اگه صنعت آهن نباشد باید فاتحه همه کارها خوانده شود. تو رو خدا به همدیگر رحم کنیم تا خدا رحمتش را بر ما نازل فرماید. ممنون از همه دوستان.

    • محسن
      محسن1398/06/06 - 16:02

      خب دوست عزیز به قول شما آهن یه کالای اساسی و نیاز اولیه در پیشرفت و اشتعال زایی کشور هست و باید این کالای اساسی همیشه ارزون باشه تا شاعد اشتعال و رونق کشور باشیم نه گرون 🤨

    • عرفان
      عرفان1398/06/06 - 18:24

      دوست عزیز الان فکر میکنی با قیمت فعلی که فروش میکنند همانطور هم به جیب کارگران معدنی و شرکتی اضافه کردند و خواهند کرد اینجا بحث دلال و رانت هستش ولاغیر

  • Mohammad
    Mohammad1398/06/06 - 10:48 پاسخ

    انشاءالله به زودی کاهش قیمت آهن آلات را شاهد خواهیم بود 🤲