بحران مواد اولیه در فولاد

بحران مواد اولیه در فولاد
بحران مواد اولیه در فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر اساس محدودیتی که صنایع فولادی در تامین منابع سنگ ‌آهن طی سالیان اخیر با آن مواجه شده است، از ابتدای سال جاری طرحی با عنوان پویش سنگ‌ آهن اجرا شده است که نتیجه آن امضای تفاهم‌ نامه‌ های مختلف همکاری با بخش‌ های خصوصی متقاضی و شروع...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر اساس محدودیتی که صنایع فولادی در تامین منابع سنگ ‌آهن طی سالیان اخیر با آن مواجه شده است، از ابتدای سال جاری طرحی با عنوان پویش سنگ‌ آهن اجرا شده است که نتیجه آن امضای تفاهم‌ نامه‌ های مختلف همکاری با بخش‌ های خصوصی متقاضی و شروع عملیات اجرایی اکتشاف ذخایر سنگ ‌آهن کشور در گستره ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع است که امید بر این است که طی این همکاری و تعامل بتوانیم در بازه‌ زمانی مورد نظر به اهداف تعیین شده و رفع مشکل در کشف ذخایر جدید آهن رسیدگی شود. 

از این رو درخصوص تولید اطلاعات جدید و به‌ روز اکتشافی و زمین‌ شناسی به‌ صورت سیستماتیک و هدفمند اشاره شده است. کشور در حال حاضر نیازمند تولید اطلاعات جدید و چند وجهی اکتشافی و زمین‌ شناسی است که طی آن تمامی ذخایر و خاستگاه‌های کانه‌ زایی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و معرفی شوند. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، این مساله با توجه به ریسک بالا، نیاز به دانش متنوع تخصصی و همچنین نبود اشتیاق و جذابیت اقتصادی برای بخش خصوصی دارد که باید توسط بدنه حاکمیتی دولتی انجام یا زیر نظر و مشارکت بخش خصوصی هدایت شود که به این مساله طی سال‌های اخیر کمتر توجه شده ‌است.

به اظهارات مسئولان بازار فولاد، بخش خصوصی در هنگام ورود به کشف ذخایر معدنی به دنبال اهداف خود در تامین یک نوع ماده معدنی است؛ حال آن که امکان وجود ذخایر ارزشمندتری در آن محدوده وجود دارد که نمونه‌ های بسیاری از آن در کشور دیده شده است؛ ضمن آنکه اعلام عملکرد ۴۰۰ هزار کیلومتر مربعی در شاخص اکتشاف منابع معدنی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور طی برنامه ششم توسعه کشور با وجود محدودیت ‌های جدی در تامین منابع مالی، از آمادگی این سازمان جهت ایجاد تحول و جهش موثر در مقوله تولید اطلاعات جدید زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور خبر میدهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)