بحران کمبود الکترود در راه است

بحران کمبود الکترود در راه است
بحران کمبود الکترود در راه است

اخیرا دولت چین به دلیل کمک به محیط زیست و کاهش آلاینده ها، دستور داد تا کارخانه های تولید کننده فولاد اقدام به تعطیلی خطوط فرسوده خود کنند. پیش بینی می شود با انجام این کار، میزان نیاز چین به الکترود بیشتر شود. الکترود یکی از مهم ترین موارد مورد استفاده جهت تولید فولاد است که در کوره های قوص الکتریکی به کار می رود. گفتنی است که یکی از مواد های اولیه برای تولید الکترود، کک سوزنی می باشد که قیمت این ماده نیز رو به بالا می باشد. البته بنابر دلایل 

اخیرا دولت چین به دلیل کمک به محیط زیست و کاهش آلاینده ها، دستور داد تا کارخانه های تولید کننده فولاد اقدام به تعطیلی خطوط فرسوده خود کنند. پیش بینی می شود با انجام این کار، میزان نیاز چین به الکترود بیشتر شود. الکترود یکی از مهم ترین موارد مورد استفاده جهت تولید فولاد است که در کوره های قوص الکتریکی به کار می رود. گفتنی است که یکی از مواد های اولیه برای تولید الکترود، کک سوزنی می باشد که قیمت این ماده نیز رو به بالا می باشد.

البته بنابر دلایل مختلفی پیش بینی می شود که میزان نیاز به الکترود در سطح جهانی افزایش چشم گیری یابد و بحران کمبود الکترود را ایجاد کند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشور چین به زودی حجم تولیدی فولاد و الکترود خود را کاهش می دهد
  2. شیب قیمت های کک سوزنی رو به بالاست.
  3. افزایش قیمت الکترود در ژاپن
  4. تولید فولاد در اروپا و آمریکا توسط کوره های قوص الکتریکی است که نیاز به الکترود بیشتر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)