بررسی روند بازار بعد از اتمام تعطیلات

بررسی روند بازار بعد از اتمام تعطیلات
بررسی روند بازار بعد از اتمام تعطیلات

بازار آهن در هفته های اخیر روند پر فراز و نشیبی را طی نمود به طوری که بهای بسیاری از محصولات فولادی بعد از ماه ها ثبات با افزایش قیمت های پی در پی تمام فعالان بازار را غافل گیر نمود. حتی در اواخر ...

بازار آهن در هفته های اخیر روند پر فراز و نشیبی را طی نمود به طوری که بهای بسیاری از محصولات فولادی بعد از ماه ها ثبات با افزایش قیمت های پی در پی تمام فعالان بازار را غافل گیر نمود. حتی در اواخر هفته گذشته نیز برخی محصولات هم چون نبشی و ناودانی که هنوز وارد فضای افزایش قیمت نشده بودند به یکباره با افزایش های 50 تا 100 تومانی به ازای هر کیلو محصول خودنمایی کرده تا از جریان شکل گرفته در بازار عقب نمانند. روز پنجشنبه با وجود قرار گیری میان دو تعطیلی نیز فضای نفس کشیدن به بازار آهن را نداده و با اعمال افزایش قیمت ۱۰ الی ۲۰ تومانی در تعداد کمی از مبادی فروش حوزه میلگرد بسیاری از متقاضیان خود را به تعجب واداشت. البته به گزارش آهن پرایس، مدتی است بازار داخلی فولاد متاثر از برخی جریانات حمایتی ویژه از زنجیره تامین فولاد کشور؛ بدون توجه به تقاضای واقعی بازار، مصمم به موضع گیری افزایشی است و این هدف با کاهش عرضه های بورسی و کنترل و مهندسی عرضه های بازار داخلی و همچین برخی توافقات صنفی در حال انجام است. علیرغم پیاده سازی سناریوی این خواسته و با وجود محدود نمودن حجم عرضه های شمش فولادی در بورس کالا و در بازار داخلی؛ به سبب تقاضای واقعی ضعیف محصول نهایی در بازار داخلی؛ شاهد هستیم که نشانه های این استقبال ضعیف مصرف کننده واقعی از محصول نهایی و متعاقب آن اشباع در سمت تقاضای شمش در حوزه نورد؛ در ابتدای مسیر زنجیره تامین و تولید فولاد داخلی با بروز تقاضای ضعیف شمش فولادی در بورس کالا به عنوان ماده اولیه تولید محصول نهایی؛ این روزها بیش از پیش خودنمایی میکند. و جالب اینکه حوزه نورد نسبت به کاهش حجم عرضه های شمش در بورس کالا اعتراض دارد در حالیکه شواهد نشان دهنده این موضوع است همین مقدار عرضه شمش را هم نمی تواند جذب کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حبیب بازاری
    حبیب بازاری1398/08/18 - 22:50 پاسخ

    سلام ،من حدود ۱۲تن میلگرد نیاز دارم بعد از عید مصرف میکنم به نظر دوستان با توجه به افزایش قیمتها الان خرید کنم یا زمستان قیمتها یه کم کاهش پیدا میکنه.