بررسی روند نرخ ارز بر قیمت آهن

بررسی روند نرخ ارز بر قیمت آهن
بررسی روند نرخ ارز بر قیمت آهن

طی بررسی های بازارآهن از نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر قیمت آهن آلات طی چند روز اخیر به این نتیجه رسیده ایم توجه به برخی تناقضاتی می تواند بی نظمی های بازار را تا حدودی قابل درک کند برای نمونه کاهش قابل ملاحظه ...

طی بررسی های بازارآهن از نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر قیمت آهن آلات طی چند روز اخیر به این نتیجه رسیده ایم توجه به برخی تناقضاتی می تواند بی نظمی های بازار را تا حدودی قابل درک کند برای نمونه کاهش قابل ملاحظه صادرات نفت، به کاهش عرضه دلار در اقتصاد منجر می شود و کاهش عرضه دلار، باعث گرانی دلار می شود مفهوم مخالف آن هم درست است چرا که زمانی که  نفت که صادر می شد دولت درآمد نفت را در اقتصاد خرج می کرد و در اقتصاد تقاضا برای دلار ایجاد می گردید از این روی وقتی نفت صادر نشود تقاضا برای دلار به شدت کاهش می یابد و می توان به راحتی شاهد روند افولی نرخ ارز در بازار باشیم.

البته نباید از این نکته نیز چشم پوشید که قطع صادرات نفت با کاهش عرضه دلار در اقتصاد نیز  سبب گرانی دلار می شود و قطع صادرات نفت از سوی دیگر ، با کم خرج کردن دولت، تقاضا برای دلار را کاهش می دهد و به عبارت صحیح تر  ارزانی دلار را نوید می دهد. کارشناسان برای حل این تناقضات معتقدند که بخشی از کاهش صادرات نفت با افزایش قیمت دلار حل می شود و بخشی از آن با کاهش سرعت پول خنثی می گردد بدین ترتیب کاهش تقاضا برای دلار به سبب کمتر خرج کردن دولت، به صورت کاهش سرعت گردش پول خنثی می شود .

به زبان ساده ، وقتی صادرات نفت متوقف شود سرعت گردش نقدینگی نصف می شود و این همان اثر آتش زدن سپرده های بانکی را دارد اسم این کار را می گویند کوچک شدن اقتصاد و کاهش سرعت گردش نقدینگی . حال با دید باز تری می توان بی اثر شدن روند صعودی قیمت های آهن را  بر روی افکار عمومی مردم را  درک کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حبیب
    حبیب1398/09/21 - 19:43 پاسخ

    سلام همه این حرفها خوبه فقط یه تناقض هست این که چرا وقتی دلار میره بالا قیمتها هم میره بالا ولی دلار حداقل ۱۰۰۰ اومده پایین اما قیمتها نمیاد پایین.