بررسی طرح جامع فولاد

بررسی طرح جامع فولاد
بررسی طرح جامع فولاد

آهن پرایس: علیرضا رشیدی، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران از بروزرسانی طرح جامع فولاد متناسب با شرایط کنونی کشور خبر داد و بیان کرد: سواحل مکران ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به قطب فولاد کشور و منطقه را دارد.مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در ادامه ...

آهن پرایس: علیرضا رشیدی، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران از بروزرسانی طرح جامع فولاد متناسب با شرایط کنونی کشور خبر داد و بیان کرد: سواحل مکران ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به قطب فولاد کشور و منطقه را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در ادامه افزود: در سال های اخیر سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنعت فولاد با توجه به سرمایه بخش خصوصی و تقاضا از سوی بازار به خصوص در بخش نورد و فعالیت های زنجیره پایین دستی بود که به همین صورت بخش های بزرگ فولادی ما از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن و خوزستان دولتی بودند. البته پس از شناخت کامل به صنعت فولاد، سرمایه گذاران به سوی تولید شمش و فعالیت های بالا دستی سوق یافتند.

علیرضا رشیدی در رابطه با ظرفیت سواحل مکران نیز ذکر کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی کشور، ایران کشوری کم آب است و از سوی دیگر صنعت فولاد نیز نیازمند منابع آبی است که در این صورت حاشیه خلیج فارس و دریای عمان مکان مناسبی برای پیشبرد طرح های فولادی است. طرح جامع فولاد به سرمایه گذار کمک می کند تا در محلی سرمایه گذاری کند که هم به بازارهای بین المللی و هم منابع انرژی حرارتی، آبی ، گازی دسترسی داشته باشد.

وی افزود: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما نباید فقط به بازارهای داخلی دقت کنیم بلکه بایستی توجه صنعت فولاد به بازارهای منطقه ای و بین المللی باشد تا شاهد پیشرفت های روز افزون در این صنعت باشیم و اما اگر افق دید ما فقط به بازارهای داخلی باشد، یقیناً صنعت فولاد به همین شکل باقی می ماند و پیشرفت چشم گیری در این صنعت نخواهیم دید و این دیدگاه می تواند طرح ۵۵ میلیون تن فولاد را عملیاتی تر کند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فولاد در حصر دولت

علیرضا رشیدی تاکید کرد: مواد اولیه ای که در اختیار ماست مداوم نیست و محدودیت های زیادی برای بهره برداری وجود دارد و در شرایطی که اکثر بهره برداری ها از مواد اولیه و منابع سطحی است و لایه های عمقی به بهره برداری نمی رسد باید برای تحقق ۵۵ میلیون تن فولاد در برنامه 5 ساله ششم تلاش کنیم و طرح جامع فولاد راه بهره وری واحدهای تولیدی را با شناخت منابع زیرساختی و تامین آب، گاز، راه و برق آن فراهم می کند.

علیرضا رشیدی، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران همچنین در ادامه گفت: نیاز کشور در بازه زمانی کوتاهی به تولید تیرآهن و میلگرد بود ولی حال باید به لحاظ سواد مهندسی تقاضای بازار و توان تکنولوژیکی که کشور در حوزه فولاد به دست آورده است بایستی کالاهای این حوزه با کیفیتی بالاتر، با ارزش افزوده زیادتر و محصولاتی صنعتی تر تولید شود و به دنبال آن تمرکز این صنعت به بازارهای جهانی باشد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از بروزرسانی طرح جامع فولاد خبرداد و گفت: این طرح مانند تمام ایده ها نمی تواند بی نقص باشد اما نسخه های جدید آن درحال تکمیل است و سعی می شود نقایص آن بیشتر بررسی و به روزتر شود و قطعا اجرای بدون نقص آن با منافع ذینفعان که همان سرمایه گذاران طرح ها هستند همگام خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)