بررسی قیمت میلگرد طی چند ماه اخیر

بررسی قیمت میلگرد طی چند ماه اخیر
بررسی قیمت میلگرد طی چند ماه اخیر

افزایش بی وقفه قیمت میلگرد آجدار طی سه ماه اخیر حیرت بسیاری از متقاضیان این محصول پر مصرف ساختمانی را بر انگیخت. همانطور که شاهد بودیم با آغاز سال 99 و درگیری صنایع جهان با ویروس کرونا، قیمت آهن الات نیز تحت تأثیر این جو قرار گرفت. در سه ماه پایانی ...

افزایش بی وقفه قیمت میلگرد آجدار طی سه ماه اخیر حیرت بسیاری از متقاضیان این محصول پر مصرف ساختمانی را بر انگیخت. همانطور که شاهد بودیم با آغاز سال 99 و درگیری صنایع جهان با ویروس کرونا، قیمت آهن الات نیز تحت تأثیر این جو قرار گرفت. در سه ماه پایانی سال گذشته قیمت میلگرد آجدار در مدار افزایشی قرار گرفت بطوری که از قیمت پایه 4500 تومان به کیلویی 5300 تومان صعود کرد.

جمع کثیری از کارشناسان حوزه فولاد این افزایش قیمت ها را با شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورها مرتبط دانستند اما افزایش قیمت آهن آلات به همین چند ماه منتهی به سال 98 ختم نشد و با شیب تندتری مدار صعودی را پیش گرفت. طی سال 99 به دلیل تعطیلی عمده ای از صنایع کشور، زنگ خطر اقتصاد به صدا در آمد و بسیاری از مشاغل را به تعطیلی کشاند. بازار آهن نیز تا اواسط اردیبهشت ماه در شرایط نیمه تعطیل به سر میبرد اما با شروع مجدد فعالیت خود، با سرعت بیشتر روند صعودی را پیش گرفت. تا پایان اردیبهشت ماه قیمت میلگرد آجدار به کیلویی 7500 تومان رسید. کارشناسان این حوزه در خصوص وضعیت نا بسامان بازار آهن و افزایش قیمت ها بر این باور بودند که بازار با رسیدن به سقف قیمتی 7000 تومانی اشباع شده است و افزایش بیش از این دو از ذهن می باشد.

اما شرایط اقتصادی و نوسانات بازار ارز ورق دیگری از بازی را به نمایش گذاشت چراکه بر خلاف انتظار همگان قیمت ها با سرعتی سرسام آور افزایشی شد بطوری که نرخ میلگرد آجدار تا کیلویی 11000 تومان نیز افزایش یافت. نا به سامانی بازار آهن نه تنها در حوزه میلگرد آجدار بلکه در مابقی حوزه ها نیز ادامه پیدا کرد که نارضایتی متقاضیان را پی داشت. طی چند روز اخیر اگرچه بازار کمی ملایم تر پیش می رود و نوسان چشمگیری در آن به چشم نمیخورد اما همچنان نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این بازار ارائه کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)