بررسی مشکلات بازار فولاد

بررسی مشکلات بازار فولاد
بررسی مشکلات بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به عدم عرضه ی عرضه کنندگان شمش و مصنوعات فولادیدر بورس کالا شنیده ها حاکی از تزریق 250هزار تن شمش فولادی به بازار از طریق بورس کالا و با هماهنگی شکل گرفته با فولاد سازان تا پایان سال می باشد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، با توجه به عدم عرضه ی عرضه کنندگان شمش و مصنوعات فولادی در بورس کالا شنیده ها حاکی از تزریق 250هزار تن شمش فولادیبه بازار از طریق بورس کالا و با هماهنگی شکل گرفته با فولاد سازان تا پایان سال می باشد.

در روز های اخیر به دلیل دسترسی محدود به قراضه آهن در بازار داخلی اغلب تولید کنندگان شمش سعی بر این داشته تا از وابستگی تولید خود به قراضه کاسته و بیشتر به سمتآهن اسفنجی گرایش یابند. به عبارت دیگر عمده تولید شمش در بازار داخلی، توسط تولیدکنندگان بزرگ کشور و با استفاده‌ از روش قوس الکتریکی و مصرف آهن اسفنجی (مثل فولاد مبارکه اصفهان) یا تکنولوژی کوره بلند ( ذوب آهن اصفهان) صورت می گیرد بدین ترتیب میزان مصرف قراضه آهن در روش قوس کمتر از ۵ درصد است.

گرایش به آهن اسفنجی مسیر هموارتری را پیش روی تولید قرار می دهد و حتی تولید کنندگانی که از امکانات LF برخوردارند می توانند در عدم استفاده بیشتر از قراضه و پوشش 90 درصدی تولید خود با آهن اسفنجی اقدام کنند و با کاهش 50 درصدی ضایعات، از آنها تنها برای پیش گرم کردن کوره های خویش استفاده کنند.

تأمین مواد اولیه تنها یکی از مشکلات داخلی فولادسازان می باشد که به آن پرداخته شد. از دیگر معضلات این بازار می توان به نوسانات اخیر در نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی اشاره داشت که یافتن مکانیزم، برای  تنظیم نرخ محصول داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.  مکانیزمی که اگر به تعدیل قیمت تولیدات نیانجامد سبب تاراج سرمایه های ملی به سمت همسایگان ایران مثل افغانستان، پاکستان و یا حتی ترکیه و سایر کشورهای همجوار خواهد شد؛ از طرف دیگر، افزایش قیمت و رساندن قیمت تولید داخلی به نرخ های جهانی، سبب فشار بیشتر  به مصرف کنندگان داخلی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)