بررسی موضاعات داغ بازار آهن

بررسی موضاعات داغ بازار آهن
بررسی موضاعات داغ بازار آهن

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، گزارش های میدانی بدست آمده طی چند روز اخیر از بهای تیرآهن های ذوبی که توسط بنکداران و انبارهای پایتخت اعلام شده است آرامش بازار آهن ...

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، گزارش های میدانی بدست آمده طی چند روز اخیر از بهای تیرآهن های ذوبی که توسط بنکداران و انبارهای پایتخت اعلام شده است آرامش بازار آهن را بعد از مدت ها در هم ریخت اما این آشفتگی دیری نپایید و کم کم زمزمه های کاهش قیمت در این حوزه به گوش می رسید تداوم این روند کاهشی سبب شد تا در اکثر سایزها شاخه ای ۵ الی ۱۰ هزار تومان عقب‌نشینی قیمتی را مشاهده کنیم.

البته این روند کاهشی قیمت در بازار این محصول بی حکمت نبوده و حاکی از گسترش فعالیت و افزایش پیشنهاد فروش در کانال اصلی فروش تیرآهن ذوبی اصفهان (منتسب به نماینده فروش شرکت ) می باشد که بیانگر حل شدن مشکل کمبود عرضه در چند روز گذشته نیز می باشد. صرفنظر از شعاری که در خصوص چرایی این افزایش نامحسوس عرضه شنیدیم، دو علت را میتوان از جمله عوامل اصلی این تغییر رویکرد دانست:
1. فشار عوامل نظارتی در جهت فرو نشاندن التهاب بازار تیرآهن ذوبی و احتمال افزایش عرضه های پیش رو در خصوص جبران برخی کمبود عرضه ها که البته این مورد هم گمان می رود که تحت فشار تنظیم بازار داخلی و عوامل نظارتی صورت گرفته باشد.
2. موضوع دیگر که این چند روز ذهن جمع کثیری از تولید کنندگان را به خود اختصاص داده است، افزایش عوارض صادرات سنگ‌آهن می باشد که 2 دیدگاه کاملا متضاد در این خصوص وجود دارد. 

برخی بر این باورند که خام‌فروشی باید متوقف و صادرات سنگ‌آهن به صورت خام ممنوع شود اما وزارت صنعت با اعمال ممنوعیت در حوزه موافق نمی باشد. برخی دیگر نیز معتقدند که با وضع عوارض می‌توان از خام‌فروشی جلوگیری کرد. در مقابل رویکرد دوم نیز عده‌ای بر تاثیر آن در کاهش صادرات این محصول تاکید می‌کنند اما موضع وزارت صمت  روی اصلاح تعرفه ها می باشد تا بدین وسیله از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)