بررسی وضعیت بازار فولاد

بررسی وضعیت بازار فولاد
بررسی وضعیت بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مهندس فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان  اظهار داشت: در امر صادرات بحث کیفیت، رقابت و قیمت خیلی مهم است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مهندس فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان  اظهار داشت: در امر صادرات بحث کیفیت، رقابت و قیمت خیلی مهم است و این اهمیت در فولاد حساس تر است چرا که ایران با کشور های CIS نظیر روسیه و اوکراین رقیب بوده و این رقابت اکنون  شدت بیشتری نیز یافته است و  از این رو  فولاد سازان در تلاش هستند تا سهم خود در بازار های صادراتی را حفظ نمایند.
وی هم چنین افزود: انتظار می رود بخشی از این محرک ها از طریق مشوق ها و تسهیلات صادراتی دولت فراهم شود و در شرایط فعلی بهتر است شاهد پر رنگ تر شدن این مشوق ها نیز باشیم تا فولاد سازان با اطمینان خاطر بیشتری به صادرات بپردازند.
ارزانی در ادامه بیان کرد: موضوع مهم دیگر در امر صادرات، جابجایی و نقل و انتقال پول است. اگر شرایطی فراهم شود که موضوع جابجایی پول نیز تسریع شود انگیزه صادراتی واحدها افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر به دلیل تحریم، مشکلاتی در نحوه بازگشت ارز ایجاد شده و بهتر آن است در کنار اقداماتی که شرکت ها در این زمینه انجام می دهند، شاهد تشکیل ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشیم.
وی در ادامه در خصوص حمایت های دیگر انجمن ها بیان کرد: به نظر می رسد با این اقدام و حمایت های انجمن تولید کنندگان فولاد، روند فعلی مدیریت خواهد شد. موضوع مهم دیگر بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و ثبت در سامانه نیما می باشد. در واقع شرکت ها نیاز های ارزی دارند و بخشی از ارز بازگردانده شده به کشور می بایست صرف تامین نیاز های ارزی خودشان شود و باید به آنها این اجازه داده شود که البته این اجازه تا حدودی داده شده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)