بررسی وضعیت بازار ورق گرم

بررسی وضعیت بازار ورق گرم
بررسی وضعیت بازار ورق گرم

فعالان بازار معتقدند که با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 98 تلاش تمام مجموعه‌های تولیدی و توزیع‌کننده در بازار باید رونق تولید باشد زیرا افزایش فعالیت‌های تولیدی موجب ایجاد اشتغال و رفاه عمومی جامعه خواهد شد. چراکه بعد از وقفه های ...

فعالان بازار معتقدند که با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 98 تلاش تمام مجموعه‌های تولیدی و توزیع‌کننده در بازار باید رونق تولید باشد زیرا افزایش فعالیت‌های تولیدی موجب ایجاد اشتغال و رفاه عمومی جامعه خواهد شد. چراکه بعد از وقفه های ایجاد شده در جریان اقتصادی کسب و کار در آبان ماه سال جاری فعالیت های تولیدی تا حدودی کاهش یافته و بازار از شرایط عادی خود فاصله گرفته است.

به گزارش کارشناسان آهن پرایس، بررسی وضعیت بازار ورق گرم در بورس کالا در اواسط و تعطیلات پایانی ماه آبان نشان از کاهش قیمت پایه در عرضه این محصول دارد؛ البته کاهش قیمت در سال جاری اتفاق افتاده بود، با این تفاوت که اگر قیمت پایه با کاهش مواجه می‌شد، قیمت معامله و کشف شده پایانی نیز کاهش می‌یافت. کاهش قیمت پایه در سال جاری بسیار شدید بود و سابقه نداشت. در ماه‌های خرداد تا شهریور که قیمت پایه با کاهش مواجه شد، قیمت معامله نیز کاهش یافت. البته بررسی روند بازار این نوید را می دهد که با گذشت زمان مجددا بازار تغییر جهت خواهد داد و از رکود ناخواسته در خود فاصله می گیرد.

فعالان بازار با بیان اینکه در عرضه اواسط آبان، قیمت معامله ورق گرم نسبت به عرضه‌های پیشین با کاهش مواجه نشد، خاطرنشان کردند: در حوزه ورق گرم نازک، قیمت معامله، حدود 28 تومان به ازای هر کیلوگرم و ورق گرم ضخیم نیز به میزان 140 تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت. طی یکی دو ماه اخیر، میزان ورق گرم در بازار کاهش یافته بود و انتظار می‌رفت که افزایش قیمت در هر دو محصول نازک و ضخیم ورق گرم رخ دهد. بخش عمده این تقاضا در بازار  به منظور تولید است و ورق گرم به دلیل کاربرد فراوان، کمتر مورد دلالی قرار می گیرد و حجم عمده آن در تولید استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد حدود 70 درصد از ورق گرم موجود در بازار مستقیما به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. با توجه به رشد تدریجی تقاضا احتمالا روزهای رونق بازارآهن از راه خواهد رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • Mohammad Moghadam
    Mohammad Moghadam1398/09/03 - 14:16 پاسخ

    الحمدلله رب العالمین باز ار آهن کاهشی شده🤲 امیدوارم به حق قرآن همینطور کاهشی باشه

  • محمود
    محمود1398/09/03 - 13:32 پاسخ

    اگر اینترنت قطع نمیشد ، ،الان مجبور نبودیم دیگه آهن بخریم با قیمت خدا تومان !!!!!!!!!!!!!!!! . ولی همچنان امید هست !