بررسی وضعیت بازارآهن

بررسی وضعیت بازارآهن
بررسی وضعیت بازارآهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، دبیرسندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل صادرات مشروط فولاد، شفاف‌سازی تقاضا و مدیریت قیمت‌ها در بورس کالا را بعنوان سه مصوبه جدید کمیته تخصصی فولاد تصریح کرد که به شرح ذیل می باشد: مصوبات مشروط کمیته تخصصی فولاد...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، دبیرسندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل صادرات مشروط فولاد، شفاف‌سازی تقاضا و مدیریت قیمت‌ها در بورس کالا را بعنوان سه مصوبه جدید کمیته تخصصی فولاد تصریح کرد که به شرح ذیل می باشد: مصوبات مشروط کمیته تخصصی فولاد، صادرات مشروط به تامین نیاز داخل و صادرات مشروط محصولات فولادی.

از این رو در حوزه صادرات فولاد مقرر شد که موانعی در این مسیر ایجاد نشود و صادرات ورق سرد و گرم منوط به تامین نیاز داخل باشد. در خصوص شمش فولاد نیز مقرر شد، ابتدا نیاز داخل تامین شود و سپس صادرات انجام شود. این موضوع باعث می‌شود که سهمیه بندی و موضوع کمبود ارز تا حدودی برطرف شود و حتی شاید در تعادل قیمت‌ها نیز تاثیرگذار باشد. در خصوص موضوع ارز نیز، یکی از موضوعاتی که تاکید فراوانی بر آن وجود دارد، بازگشت ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد است و هر واحدی که ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند، به هیچ عنوان حق صادرات محصولات فولادی را نخواهد داشت. سهمیه‌های بهین‌یاب با هدف حذف تقاضاهای کاذب و شفاف‌سازی تقاضای واقعی، باید مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع به تصویب رسید. در حال حاضر کمیته ظرفیت سنجی مشترک سندیکا و فولاد مبارکه در حال ظرفیت‌سنجی واحد‌های تولید هستند که با اتمام آن کمک بسیار خوبی انجام می‌شود.

موضوع مهم دیگر تعیین کف و سقف قیمت‌ها در بورس کالا است. کف قیمت پایه شمش، حدود ۸۸ درصد متوسط هفتگی نرخ فوب صادراتی ایران در نرخ ارز نیما تعیین شده است و حداکثر قیمت میانگین نیز میانگین هفتگی نرخ فوب صادراتی ایران است. در رابطه با قیمت ورق نیز مقرر شده است که ۹۵ درصد از میانگین هفتگی نرخ فوب صادراتی ایران در نرخ ارز نیما قیمت پایه باشد و سقف قیمت نیز، میانگین هفتگی نرخ فوب صادراتی ورق گرم ایران در نرخ ارز نیما باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)