بررسی وضعیت بازارهای جهانی

بررسی وضعیت بازارهای جهانی
بررسی وضعیت بازارهای جهانی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هفته اخیر به دلیل تعطیلات بازارهای جهانی تمامی مصنوعات فولادی با فراز و نشیب هایی همراه بودند. طی هفته اخیر قیمت سنگ آهن وارداتی در چین نوساناتی داشت بطوری که در اواسط هفته کمتر از ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هفته اخیر به دلیل تعطیلات بازارهای جهانی تمامی مصنوعات فولادی با فراز و نشیب هایی همراه بودند. طی هفته اخیر قیمت سنگ آهن وارداتی در چین نوساناتی داشت بطوری که در اواسط هفته کمتر از 82 دلار قیمت داشت ولی در نهایت پایان هفته به حدود 84 دلار در هر تن خشک سی اف آر ثبت گردید که نشان از رشد 2 درصد دلاری آن نسبت به هفته گذشته دارد.

این امر در حالی است سنگ آهن سال 2019 یکی از بهترین عملکرد ها را بین کومودیتی ها داشته، انتظار می رود سال جاری با توجه به افزایش احتمال شدت گرفتن رکود اقتصادی در سطح دنیا سالی ضعیف و رو به پایین داشته باشد. بسیاری از تحلیلگران این حوزه قیمت پایین تر از 80 دلار را برای سنگ آهن در سال جدید امری طبیعی عنوان می کنند؛ در حالی که سال 2019 حدود 94 دلار و در اوج 5 سال اخیر بود. اروپا پس از چین دومین وارد کننده بزرگ سنگ آهن دنیاست و این تعطیلی های کارخانه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا قطعا بازار این ماده اولیه را تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

در حوزه مقاطع نیز طی هفته اخیر مقاطع صادراتی سی آی اس رو به افزایش بود. افزایش قیمت میلگرد و قراضه در ترکیه موجب شد تا عرضه کننده های سی آی اس نیز به فکر بالا بردن قیمت باشند. نباید نادیده گرفت که تثبیت قیمت های جدید در معاملات دشوار به نظر می رسد چراکه تقاضا کافی نیست. میلگرد صادراتی چین نیز با رشد همراه بود و طی هفته اخیر با 4 دلار رشد به 396 دلار هر تن فوب رسید. در مقابل بازار ورق سی آی اس به شدت روند نزولی داشت. آخرین قیمت پیشنهادی از 415 تا 425 دلار هر تن فوب به 360 تا 375 دلار هر تن فوب رسیده است. این روزها بازارهای جهانی وضعیت خوبی ندارد و اگر فروشنده ای به دنبال جذب مشتری باشد چاره ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)