بررسی وضعیت بورس کالا

بررسی وضعیت بورس کالا
بررسی وضعیت بورس کالا

تداوم افزایش نرخ ارز موجب شده تا میزان فروش های صادراتی افزایش یافته و به دنبال این افزایش فروش شاهد افزایش تقاضای خرید به منظور تکمیل موجودی انبار ها بوده ایم. افزایش میزان خرید از سوی انبار دار ها طی روز های اخیر موجب شده تا قیمت فولاد بالا رود. این بالا رفتن نرخ ها بصورتی بوده است که بخش بورس را هم تحت تاثیر خود قرار داده است و قیمت اکثر محصولاتی که در رینگ صنعتی در بخش فولاد و مواد اولیه مورد داد و ستد قرار گرفته

تداوم افزایش نرخ ارز موجب شده تا میزان فروش های صادراتی افزایش یافته و به دنبال این افزایش فروش شاهد افزایش تقاضای خرید به منظور تکمیل موجودی انبار ها بوده ایم. افزایش میزان خرید از سوی انبار دار ها طی روز های اخیر موجب شده تا قیمت فولاد بالا رود. این بالا رفتن نرخ ها بصورتی بوده است که بخش بورس را هم تحت تاثیر خود قرار داده است و قیمت اکثر محصولاتی که در رینگ صنعتی در بخش فولاد و مواد اولیه مورد داد و ستد قرار گرفته بیش از 100 تومان در هر کیلو افزایش داشته است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در حال حاضر اکثر خرید های صورت گرفته در بورس کالا برای تکمیل موجودی انبار ها بوده است و تنها به دلیل رفع نگرانی های ناشی از کمبود های احتمالی شمش و میلگرد می باشد. زیرا با ادامه دار بودن روند افزایش نرخ ارز، انگیزه صادرات برای تولید کنندگان بالا خواهد رفت که از نظر اقتصادی نیز این امر قابل توجیه می باشد. در نتیجه چنانچه این اتفاق رخ دهد، طی ماه های آینده و در فصل ساخت و ساز شاهد کمبود موجودی خواهیم بود. از این رو در حال حاضر رقابت در بورس کالا برای تکمیل موجودی انبار ها بدون منطق در حال افزایش می باشد.

خبرهای بازار فولاد حاکی از فروش آهن اسفنجی شرکت فولاد سیرجان با حجم  ۵ هزار تن و با قیمت پایه ۱۱ هزار و ۷۵۰ ریال می باشد که قیمت پایه این محصول در مقایسه با آخرین قیمت سال گذشته حدود 115 تومان افزایش داشته است. اما روز گذشته پس از اینکه روی تابلوی بورس رفت با رقابت خریداران این محصول با رشد ۶۳۵ ریالی با قیمت ۱۲ هزار و ۳۸۵ ریال به فروش رسید. با توجه به این موضوع، آهن اسفنجی در سال جاری با افزایش هزار و ۷۸۵ ریالی در مقایسه با آخرین معامله ای که در اواخر بهمن ماه سال گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۶۰۰ ریال انجام شده، همراه بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)