بررسی وضعیت فولاد کشور

بررسی وضعیت فولاد کشور
بررسی وضعیت فولاد کشور

آهن پرایس: آخرین شنیده‌ها از برگزار نشدن جلسه امروز کارگروه تخصصی مشورتی فولاد در وزارت صمت با حضور اعضای زنجیره فولاد و نمایندگان دولت و نهادهای نظارتی حکایت دارد و همچنین برخی منابع آگاه از برگزاری این جلسه در هفته آینده خبرداده‌اند. بررسی ها نشان می‌دهد که ...

آهن پرایس: آخرین شنیده‌ها از برگزار نشدن جلسه امروز کارگروه تخصصی مشورتی فولاد در وزارت صمت با حضور اعضای زنجیره فولاد و نمایندگان دولت و نهادهای نظارتی حکایت دارد و همچنین برخی منابع آگاه از برگزاری این جلسه در هفته آینده خبرداده‌اند. بررسی ها نشان می‌دهد که صبح دیروز بعضی از اعضای بخش‌های مختلف زنجیره فولاد با معاون معدنی و برخی دیگر از معاونان وزیر صمت جلسه‌ای مشورتی داشته و نظرات خود را برای آیین‌نامه اجرایی ارائه داده‌اند که بنابر روایت‌های نوردی‌ها و فولادی‌ها در جلسه صبح دیروز، قرار شده است کمیته‌ای مشورتی برای بررسی شیوه‌نامه تشکیل شود که اعضای آن را ۳ نفر از فولادی‌ها، ۲ نفر از نوردی‌ها به علاوه برخی معاونین وزیر صمت و البته جعفر سرقینی به عنوان نماینده ویژه وزیر تشکیل می‌دهند.

البته اعضای این کمیته به همراه جمع دیگری از اعضای دو انجمن فولاد و نوردکاران عصر دیروز هم در ساختمان خیابان سمیه، مهمان خود وزیر صمت بوده‌اند تا نظرات خود درباره شیوه‌نامه اخیر دولت و آیین‌نامه اجرایی آن را به طور مستقیم با وزیر صمت در میان بگذراند. آن‌طور هم که رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره جلسه دیروز فولادی‌ها با وزیر صمت گفته، ظاهرا بنابر آن شده است که برگزاری چنین جلساتی به میزبانی رزم‌حسینی تداوم داشته باشد.

در این میان اما حمیدرضا طاهری‌زاده از تولید کنندگان نوردی حاضر در جلسه دیروز با وزیر صمت، درباره این جلسه گفته است که  این نشست به دعوت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از فعالان بخش خصوصی تشکیل شده و موضوع بحث آن نیز بررسی وضعیت فولاد کشور و سمت‌وسوی شیوه‌نامه با تاکید بر تنظیم بازار داخلی و رونق صادرات بوده است.

این عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران همچنین از نشست مشترک دیروز فعالان حوزه فولاد با وزیر صمت این‌طور خبر آورده است که علیرضا رزم‌حسینی نقدها و راهکارهای تولیدکنندگان زنجیره فولاد درباره شیوه‌نامه اخیر دولت و تنظیم بازار فولاد را شنیده و ضمن تایید برخی موارد، بر نکات مهمی همچون توسعه صادرات به طور هدفمند در طول زنجیره فولاد با اولویت تامین نیاز داخل تاکید داشته است.

در این میان، نادر سلیمانی از اعضای هیات مدیره انجمن فولاد که جزو افرادی است که از سوی وزیر صمت به عضویت در کمیته مشترک دولت و بخش خصوصی برای بررسی شیوه‌نامه اخیر منصوب شده، جلسه مشترک دو انجمن نوردکاران و فولاد و نمایندگان دولت را برای رسیدن به وحدت رویه در زنجیره فولاد لازم دانسته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)