برنامه ریزی در صنعت فولاد

برنامه ریزی در صنعت فولاد
برنامه ریزی در صنعت فولاد

طبق آمار بدست آمده از سوی دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه اول سال جاری تولید محصولات فولادی رشد 13 درصدی داشته است که این نشانگر هدفمند بودن این صنعت می باشد.  ایران، در فصل اول سال جاری رشد چشمگیری در زمینه تولید و صادرات انواع محصولات فولادی داشته است. میکائیل عظیمی، مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره افزود:...

طبق آمار بدست آمده از سوی دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه اول سال جاری تولید محصولات فولادی رشد 13 درصدی داشته است که این نشانگر هدفمند بودن این صنعت می باشد.

تولید 22 میلیون فولاد خام تا پایان سال
ایران در فصل اول سال جاری رشد چشمگیری در زمینه تولید و صادرات انواع محصولات فولادی داشته است.

میکائیل عظیمی، مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره افزود: در سه ماهه اول سال جاری تولید محصولات فولادی رشد 13 درصدی داشته و تولید انواع میلگرد کلاف و شاخه در مقایسه با سه ماه گذشته با رشد 5 درصدی مواجه شده است.

وی عنوان کرد: طبق اطلاعات بدست آمده از دفتر صنایع معدن، در این بازه زمانی شاهد رشد 3 درصدی تولید ورق سیاه در ضخامت های متفاوت، در مقایسه با سال 95 نیز بوده ایم. در فصل اول سال جاری تولید ورق سرد در ضخامت های متفاوت هم نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، 51 درصد رشد داشته است. همچنین شاهد رشد 51 درصدی تولید انواع ورق از جمله ورق‌های پوشش‌دار، رنگی، گالوانیزه و قلع‌اندود در مقایسه با سال 95 بوده ایم. در شرایط کلی، رشد تولید در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته، 150 درصد بوده است.

میکائیل عظمی با اشاره به رشد 13 درصدی فولاد خام در سال جاری، افزود: در سال جاری تولید شمش( بیلت و بلوم)  10 درصد رشد داشته است که این میزان در مقایسه با سال گذشته نشان دهنده روند رو به بهبود این محصول می باشد. همچنین در تولید اسلب هم شاهد رشد 17 درصدی بوده ایم. طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال جاری به صادرات 8 میلیون تن و ظرفیت 22 میلیون تن فولاد خام دست خواهیم یافت. وی تاکید کرد: بدون شک تا چشم انداز 1404 به اهدافی که برای آن برنامه ریزی کرده ایم، دست یافته و تا اواخر سال 1399 ظرفیت تولید فولاد خام را به 40 میلیون تن خواهیم رساند.

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)