بزرگ ترین مشکل صنعت فولاد ایران

بزرگ ترین مشکل صنعت فولاد ایران
بزرگ ترین مشکل صنعت فولاد ایران

حمید گرمابی که هم اکنون عضو فعال کمیسیون صنایع مجلس می باشد در یک بیانیه ای اعلام کرده: شیوه ای که هم اکنون برای حمایت حقوقی از سرمایه ها و مالکیت ها و برند ها در بازار فولاد ایران بکار برده می شود اصلا مناسب نیست. همین مورد باعث شده است که برخی از برند های فولاد ایران نتوانند به یک جایگاه قابل قبولی دست پیدا کنند. وی در ادامه نیز تاکید فروانی بر برند سازی در بازار فولاد کرد. حمید گرمابی افرود: اتفاقات و تحولاتی که در سطح جهانی

حمید گرمابی که هم اکنون عضو فعال کمیسیون صنایع مجلس می باشد در یک بیانیه ای اعلام کرده: شیوه ای که هم اکنون برای حمایت حقوقی از سرمایه ها و مالکیت ها و برند ها در بازار فولاد ایران بکار برده می شود اصلا مناسب نیست. همین مورد باعث شده است که برخی از برند های فولاد ایران نتوانند به یک جایگاه قابل قبولی دست پیدا کنند. وی در ادامه نیز تاکید فروانی بر برند سازی در بازار فولاد کرد.

حمید گرمابی افرود: اتفاقات و تحولاتی که در سطح جهانی اتفاق می افتد، بسیار در بازار فولاد ایران تاثیر گذار است؛ البته لازم به ذکر است که این تحولات جهانی، در بازار فولاد ما تاثیرات مثبتی گذاشته است. از سویی دیگر به دلیل اتفاق های بین المللی و جذابیت قیمت ها در بازار، حجم صادرات تولید کنندگان ایرانی نیز افزایش یافته است.

وی در ادامه انتقاد های تندی نسبت به سیاست های حمایتی دولت به بازار فولاد ایران داشت و گفت: زنجیره صنایع متوسط مانند فولاد، توسط بخش خصوصی اداره و کنترل میشود ولی ارتباط درستی از نظر مالی و حمایتی بین بخش خصوصی و دولت موجود نیست و این موضوع می تواند از جمله موارد نگران کننده برای این بازار باشد.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر ما شاهد رشد و توسعه ی صنعت فولاد کشور بودیم که این صنعت برای کشور ما جزو صنایع  انرژی بر حساب می شود. با توجه به این موضوع باید اعلام کرد که مهم ترین مزیت صنعت فولاد ما، در دسترس داشتن انرژی های ارزان آن است. بخاطر همین مورد نیز فولاد ایران قابلیت بالایی در رقابتی کار کردن با فولاد سایر کشور ها را دارد.

وی در پایان اعلام کرد: هرچند که همواره شاهد تاکیدات مجلس بر انجام وظایف از طرف دستگاه‌های زیربط را داشته بوده ایم؛ اما با این وجود بزرگ ترین مشکل صنعت فولاد ایران، عدم نظارت کافی و نداشتن سیاست‌های راهبردی مناسب می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)